משכנתאמן
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
משכנתאמן
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
עמוד הבית»חיסכון, גמל והשתלמות»האם כדאי להקטין את המשכנתא על-ידי שימוש בקרן ההשתלמות?

האם כדאי להקטין את המשכנתא על-ידי שימוש בקרן ההשתלמות?

משכנתאמן 24 באוגוסט 2017 8:11 23 תגובות
רוצים להיפגש עם יועץ משכנתא שנבדק ואושר על-ידי משכנתאמן? לחצו כאן עכשיו לפרטים!
האם כדאי להקטין את המשכנתא על-ידי שימוש בקרן ההשתלמות?
Created by Jannoon028 – Freepik.com

אחת השאלות המרכזיות שעולות בתהליך לקיחת משכנתא, היא האם כדאי לפדות את קרן ההשתלמות שלנו על מנת להוריד את גובה ההלוואה שלנו או לחסל חלקים מהמשכנתא במרוצת הדרך.

ברור לכולנו, שאין תשובה חד-משמעית של נכון או לא נכון, אלא זו שאלה די מורכבת ומאוד אישית, אבל יחד עם זאת אני כן אנסה לתת כמה כללי מפתח שאני מקווה שיעזרו לכם לקבל החלטות.

שימו לב, בפוסט הבא אני לא מתייחס לאפשרות להשתמש בכספי קרן השתלמות לסילוק חלק מהמשכנתא, אלא שימוש בכספים להקטנת סכום המשכנתא מלכתחילה.

אז מהי קרן השתלמות, באילו סיטואציות ניתן להשתמש בה במשכנתא, והאם זה כדאי, כל זה בפוסט הבא…

מהי קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא אפיק חסכון לטווח בינוני, שנפתחת דרך העבודה (לשכירים) או באופן פרטי לעצמאים (חשוב להדגיש שלא לכל שכיר יש קרן השתלמות וזו בהחלט הטבה).

בד"כ העובד מפריש 2.5% מהברוטו והמעסיק מוסיף 7.5% משלו, כך שכל חודש 10% מסך הברוטו עובר לקופת החיסכון שנקראת "קרן השתלמות" (בקרב עצמאיים החישוב מעט שונה).

לקרן השתלמות יש כמה תנאים ייחודיים:

  1. ניתן לפתוח אותה לאחר 6 שנים בלבד (לפני כן הכסף אינו נזיל).
  2. דמי הניהול מאוד נמוכים ביחס לאפיקי חסכון אחרים (בד"כ בין 0.5% ל-1%).
  3. כל הרווחים הינם פטורים ממס (כלומר אם צברתם רווחים לא תשלמו מסים עליהם, בעוד אם הייתם משקיעים באופן פרטי הייתם משלמים מס רווח הון של בין 15-25 אחוזים).
  4. על כל הפקדה חודשית יש לכם הטבת מס (ללא קשר לסעיף הקודם), כך שאתם משלמים פחות מס הכנסה מהמשכורת.

האם כדאי לפדות קרן השתלמות על מנת לקחת משכנתא קטנה יותר?

כמו שאמרתי בהתחלה, השאלה הזו מאוד מאוד אישית, והתשובה אינה נכונה לכל הלקוחות. אבל בעיקרון כלל האצבע עובד כך:

אם אתם מניחים שתשואות הקופה יהיו גבוהות מהריבית שאתם משלמים במשכנתא – אז עדיף להשאיר את קרן ההשתלמות ולקחת משכנתא גבוהה יותר (לדוג', אם אתם מניחים שתעשו תשואה של 7% ובמשכנתא אתם משלמים ריבית ממוצעת של 4%), אז בעיקרון עדיף להשאיר את הקרן השתלמות ולקחת משכנתא גבוהה יותר

בואו נראה דוג' של משכנתא של מיליון ש"ח ולצידה 100 אלף שנמצאים בקרן השתלמות. כלומר, ניתן לבחור בין שתי האופציות הבאות:

א. לפדות את קרן ההשתלמות ואז לקחת משכנתא של 900 אלף בלבד
ב. להשאיר את קרן ההשתלמות ולקחת משכנתא של מיליון ש"ח

בואו נבחן את שני המצבים:

מצב א: פודים את הקרן ולוקחים משכנתא של 900 אלף
משכנתא 900 אלף עם קרן השתלמות

מצב ב': לא פודים את קרן ההשתלמות ולוקחים משכנתא של מיליון ש"ח
משכנתא מיליון ללא קרן השתלמות

ניתן לראות כי מצב א' (כאשר פודים את הקרן) טוב יותר ממצב ב' ב-169,000 ש"ח בהחזר הכולל בסוף התקופה. יחד עם זאת, אותם 100 אלף שנשארו בקרן, אם הם יעשו תשואה נטו של 4% בשנה למשך 25 שנה, הם יגיעו לסכום של 271 אלף ולכן במקרה זה נראה שעדיף להשאיר את הקרן ולקחת משכנתא גדולה יותר.

היוצא מן הכלל (או מתי כדאי לפדות את קרן ההשתלמות)

נניח שאתם צריכים משכנתא של 65% מימון (שמאופיינת בריביות גבוהות יחסית), אבל אם תפדו את קרן ההשתלמות אתם תוכלו להגיע למימון של 60%, אז ברוב המקרים יהיה עדיף לפדות את קרן ההשתלמות ולהכניס את הכסף במשכנתא על מנת לקבל ריביות טובות יותר.

בואו נבחן את שני המצבים:

א. לפדות את קרן ההשתלמות ואז לקחת משכנתא של 900 אלף בלבד (יורדים מ- 60% מימון)
ב. להשאיר את קרן ההשתלמות ולקחת משכנתא של מיליון ש"ח (עולים מעל 60% מימון)

מצב א: פודים את הקרן ולוקחים משכנתא של 900 אלף (מתחת ל- 60% מימון)
משכנתא 900 אלף 60 אחוז מימון עם קרן השתלמות

מצב ב': לא פודים את הקרן ולוקחים משכנאת של מיליון ש"ח (מעל 60% מימון)
משכנתא מיליון 65 אחוז מימון ללא קרן השתלמות

ניתן לראות שמצב א' טוב יותר ממצב ב' ב-302 אלף וכבר אמרנו ש-100 אלף בקרן למשך 25 שנה יהיו בסופו של דבר 271 אלף, לכן נראה שעל פניו כדאי יותר במקרה זה (כאשר ה-100 אלף עוזרים לי לרדת באחוז המימון ולקבל ריביות טובות יותר), לוותר על הקרן ולקחת רק 900 אלף שמיוצגים כאחוז מימון נמוך יותר. הסיבה להפרש גדול כ"כ היא מכיוון שאחוז המימון משפיע על ריביות המשכנתא שתקבלו.

חשוב לי לציין כי אני מציע לקבל 2 הצעות מהבנקים, הראשונה היא על בסיס 65% מימון והשארת קרן ההשתלמות והשניה היא על בסיס 60% מימון ופדיון קרן ההשתלמות, לאחר שיהיו ברשותכם שתי ההצעות, אתם תוכלו לדעת (לא בדיוק אבל בערך), האם באמת כדאי לפדות או לא לפדות את קרן ההשתלמות.

הלוואה דרך קרן ההשתלמות

אחד היתרונות הגדולים של קרנות ההשתלמות היא העובדה שניתן לקחת כנגדן הלוואה (דרך הקרן עצמה), וזה עובד בצורה הבאה:

א. קרן נזילה (כלומר, קרן ותיקה שעברה את שש השנים וניתן למשוך אותה) – ניתן לקבל הלוואה של עד 80% מסך הקרן. לדוג' אם יש לכם קרן בסך 100 אלף, תוכלו לקבל הלוואה של עד 80 אלף ש"ח.

ב. אם הקרן עדיין לא נזילה (כלומר, היא עדיין לא הגיעה לוותק של 6 שנים) – ניתן לקבל עבורה הלוואה של עד 50% בלבד. לדוג' אם חסכתם עד כה 80 אלף, תוכלו לקבל הלוואה של 40 אלף ש"ח בלבד.

תנאי ההלוואה

בעיקרון התנאים משתנים מחברה לחברה, אבל ברוב החברות יישרו קו וניתן לקחת את ההלוואה בתנאים הבאים:

  • הלוואת בוליט (בלון) עד 7 שנים, במהלכן תשלמו רק את תשלומי הריבית (לאחר 7 שנים תצטרכו לפדות את ההלוואה או לנסות ולהאריך את תקופת ההלוואה).
  • הלוואת רגילה (שפיצר) ל-7 שנים, במהלכם תשלמו גם קרם וגם ריבית ובעצם תוך 7 שנים ההלוואה תסתיים.
  • הריבית ברוב המקומות עומדת על פריים מינוס 0.5 (כיום 1.1% שזו אגב ריבית מצויינת).

חשוב לדעת

לא כל החברות מוכנות לתת הלוואות דרך הקרנות וישנן חברות שיגידו לכם שהם לא מוכנים לתת הלוואה, במקרה כזה תמיד תוכלו לעבור לחברה אחרת שכן מוכנה לתת את ההלוואה בתנאים טובים.

ד"א, במצב שבו לוקחים הלוואה (בין אם אתם מורידים את מדרגות אחוז המימון או לא), החישוב מעט קל יותר מכיוון שאתם משווים נטו בין התשואה שהקרן מייצרת להלוואה שאתם משלמים לקרן. כך, שאם קיבלתם במשכנתא תנאים טובים יותר, זה אמור להיות "רווח כפול".

לסיכום,
כמו שכתבתי בהתחלה, הפוסט הזה מיועד לאנשים שיש להם קרנות השתלמות (והיום יש לא מעט מקומות עבודה שנותנים את ההטבה הנ"ל).

כמו כן, כל מה שרשמתי פה הוא כללי מדי ובשביל לבדוק מה באמת כדאי לכם לעשות ואיזו החלטה כדאי לכם לקבל אני מציע שתתייעצו עם איש מקצוע מכיוון שכל אחד מאיתנו הוא בעל מאפיינים שונים ולא לכל אחד מתאים כללי האצבע שציינתי למעלה.

נ.ב: אני מזמין אתכם להירשם לניוזלטר של האתר (זה בחינם וללא דואר זבל) ולהיות הראשונים שמקבלים עדכונים על פוסטים חדשים – ההרשמה מתבצעת מכאן.

אני מזמין אותך לקבל הצעה לתמהיל משכנתא אוטומטי מותאם אישית ולבצע מכרז בין כל הבנקים!
קרן השתלמות קרנות השתלמות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

23 תגובות

  1. ירון הגב 24 באוגוסט 2017 בשעה 8:23

    תיקון קטן – הטבת מס על הפקדה רק לעצמאים

    • משכנתאמן הגב 27 באוגוסט 2017 בשעה 8:38

      שלום ירון,
      הטבות מס קיימות גם לשכירים (שים לב לדוגמא לפסקה שעוסקת במס הכנסה כאן)
      בהצלחה

  2. עידן הגב 24 באוגוסט 2017 בשעה 8:55

    שלום רב משכנתאמן,
    אכן נכון הדבר שבחינת נקודת השיוויון של פדיון קרן ההשתלמות וקיזוז הסכום מהמשכנתא היא החלטה מאד אינדיבידואלית שתלויה בכמה גורמים.
    אבל,
    יש לי שאלה שקשורה לצומת ההחלטה הפרטית שלי אבל נוגעת בתחום התלבטות כללי- ציינת שיש לבחון את ריבית המשכנת. וכמול זה להשוות את הריבית תדואה של קרן ההשתלמות.
    אבל רובנו לוקחים כידוע משכנתא בשיטת שפיצר, שבה בשנים הראשונות כידוע הריבית בפועל היא יותר גבוהה עקב קיזוז המשכנתא בהתאם לנוסחת השיטה.

    אני לדוגמא לקחתי 700 אל"ח משכנתא לפני 3 שנים וכרגע ע"פ חישוב בכל תמהיל אני בממוצע של 20% ריבית משכנתא (ממוצע של 3 תמהילים שנלקחו פריים, קל"צ, משתנה צמודה). בעוד שבנייר הריבית.הגבוהה ביותר.היא בקל"צ – 2.6%.

    מהי עצתך במקרים שכאלו? כיצד ניתן לבחון את הכדאיות של פדיון קרן ההשתלמות להקלת המצב הנוכחי (קיצור שנים ו/או הורדת סכום חודשי) ע"י קיזוז חלק גדול מהריבית שמשולם בתקופה הראשונה בשיטת שפיצר ע"ח כל תקופת המשכנתא העתידית.
    נראה כי עצתך צריכה לכלול מימד של ציר הזמן עבור מועד נטילת חיי נטילת המשכנתא, שכן הבנתי שהרוב הגדול של עם ישראל בוחרים בשיטת שפיצר.

    אשמח אם תוכל לפשט זאת

    תודה ויישר כוח בעבודתך

    • עידן הגב 24 באוגוסט 2017 בשעה 8:59

      החישוב של הריבית בפועל היא לצורך העניין במידה וירדו מחשבון הבנק שלי תשלומים בסך 100 אש"ח, מהקרן המשכנתא נוקו רק 80 אש"ח, ולכן 20 אש"ח בעצם נחשבים כריבית כאשר מהסכום הכללי זה 20%.

    • משכנתאמן הגב 27 באוגוסט 2017 בשעה 8:37

      שלום עידן,
      אם אתה מתכוון להישאר עוד הרבה שנים עם המשכנתא זה אמור להתקזז
      אם אתה פורע את המשכנאת בעוד 2-3 שנים אז אולי כדאי להחזיר ולקצר את השנים
      בהצלחה

  3. יניב הגב 24 באוגוסט 2017 בשעה 9:04

    שלום רב.
    אני מניח שיש לקחת עוד מימד של מחשבה בנושא.
    גם לנושא של ניהול משכנתא תוך כדי תנועה, למשל לפדות את קרן ההשתלמות על מנת (סילוק חלקי) להקטין שנים במסלול שהוא הגרוע ביותר בתוך תמהיל המשכנתא, כי בשנים הראשונות בשפיצר, מרכיב הריבית גבוה יותר, ואם מקטינים שנים, משנים את היחס וכתוצאה ישירה בסוך המסלול תשלמו פחות כסף.
    מה גם שזה שהרבית במשק נמוכה בשנים האחרונות , דבר שמשפיע גם על התשואה שהקופת ההשתלמות מסוגלות לעשות ביחס לעבר.

    האם תוכל להתייחס לנושא?
    תודה.

    • משכנתאמן הגב 27 באוגוסט 2017 בשעה 8:36

      שלום יניב,
      דברים חשובים, תודה
      אשתדל לשלב בהמשך

  4. תומר הגב 24 באוגוסט 2017 בשעה 9:13

    תודה על הפוסט שהגיע בזמן.
    חושב שיש טעות במשפט :"אותם 100 אלף שנשארו בקרן, אם הם יעשו תשואה נטו של 4% בשנה למשך 25 שנה, הם יגיעו לסכום של 271".
    בדוגמא ב (ללא פדיון קרה"ש) כיוון שאת ה- 100 אש"ח הנוספים אתה מחלק במשכנתא ל-3 מסלולים 33% ל-30 שנה ו67% ל-15 שנה לא ברור למה מחושבת תשואה מקבילה על כל הסכום למשך 25 של הקרן השתלמות.
    תוכל להסביר?

    • משכנתאמן הגב 27 באוגוסט 2017 בשעה 8:36

      שלום תומר,
      אתה צודק כמובן, אך מכיוון שמדובר בחישוב קצת יותר מורכב ולכן אני מעדיף לעשות השוואה פשוטה בין 100 שיושקעו ל-25 שנה לבין 100 ש"יושקעו" במשכנתא 25 שנה
      הכוונה כמובן להראות לגולשים כיוון חשיבה כללית
      בהצלחה

  5. אורי הגב 24 באוגוסט 2017 בשעה 9:51

    עוד נושא חשוב שלא הוזכר פה:
    משכנתאמן יוצא בהנחה (בדוגמא הראשונה) שאין ללוקח המשכנתא בעיה להחזיר 5900 ש"ח בחודש ולכן לקח את ה900 אלף לתקופה יותר קצרה.

    אך מי שלא יכול להרשות לעצמו לקחת משכנתא של מיליון (מבחינת גובה ההחזר חודשי), אבל יכול להרשות לעצמו לקחת 900 אלף לא נראה לי שיש פה בכלל דילמה האם להשתמש בקרן ההשתלמות או לא…

    • משכנתאמן הגב 27 באוגוסט 2017 בשעה 8:35

      שלום אורי,
      בפוסט זאת דוגמא כללית בלבד כמובן (ניתן היה לעשות אותה גם עם 500 אלף שקל וחצי מההחזר)
      אבל אתה צודק, כמובן שמי שנמצא בבעיה מבחינת יכולת החזר עשוי לנהוג אחרת
      בהצלחה

  6. יצחק הגב 24 באוגוסט 2017 בשעה 10:18

    תודה על הכתבה

    • משכנתאמן הגב 27 באוגוסט 2017 בשעה 8:34

      תודה על הפרגון יצחק

  7. יובל הגב 24 באוגוסט 2017 בשעה 11:59

    הכותב מתעלם מאלמנט הסיכון.
    גם אם היום תשואת הקרן גבוהה מריבית המשכנתה שני
    האלמנטים נתונים לשינוי (ריבית המשכנתה בסבירות גבוהה תעלה בעתיד)
    וקרן ההשתלמות אשר שמה את הכספים שלכם בבורסה יכולה גם להפסיד את הקרן ולא רק להיות עם תשואה נמוכה מזו של ריבית המשכנתה.

    שנית, בקרן ההשתלמות אין להסתכל על התשואה אלא על התשואה בניכוי דמי ניהול.

    לכן מי שבוחר לקחת הלוואה גדולה יותר כדי שחברת הביטוח תשקיע (תשחק) עם כספו בבורסה ראוי שיידע שיש כאן פוטנציאל רווח אך גם סיכון לא מבוטל להפסד.

    • משכנתאמן הגב 27 באוגוסט 2017 בשעה 8:34

      שלום יובל,
      לא התעלמתי מהסיכון, הפערים אמורים להישאר לכל התקופה אחרת ייגרם הפסד
      תודה על השיתוף

  8. טל הגב 25 באוגוסט 2017 בשעה 23:30

    שלום רב,
    גם אני רוצה להודות לך על הפוסטים שלך. אני מוצאת אותם מרתקים וכתובים בשפה שבאמת כל אחד יכול להביא שזה דבר נפלא במיוחד שבכל מה שנוגע לכלכלה אנשי המקצוע (הבנקים) כותבים הכל בצורה בלתי מובנת לאדם הפשוט וגם המשכיל.

    יש לי מספר שאלות שקשורות בצורה עקיפה לפוסט ושלא מצאתי להן תשובות במאמרים שקראתי עד כה והן קשורות לכסף נזיל/הון עצמי.

    1. אנחנו רכשנו לאחרונה בית מקבלן לשמחתנו היה לנו היום עצמי נכבד (אנחנו מהאנשים שמעולם לא היו במינוס כן ברמות הכנסה נמוכות) וכן עזרה יפה מההורים. לקחנו משכנתא של 450,000 שהיוו 26% מימון אז הצלחנו לקבל ריביות יפות. לקחנו משכנתא בסכום הזה על מנת להשאיר לנו סכום כסף להשקעה/יום סגריר שכרגע מנוהל בחברת השקעות (שניהלה עבורנו את ההון העצמי עד שהיה בית) האם זה נכון להשאיר הון עצמי (כ 250000 שח) ולקחת משכנתא (נמוכה ככל שתהיה)?

    2. אנחנו אמורים לקבל עוד מספר שנים סכום כסף יפה (מירושה) ואני רוצה לסגור איתו חלק מהמשכנתא מה שלא הצלחתי להבין מכל הכתבות על פירעון מוקדם זה אם פודים חלק מהמסלול האם הריביות מתאפסות לפי מה שקיים במשק באותו זמן (כמו מיחזור) או האם שומרים על הריביות הקיימות ורק יורדות השנים או ההחזר החודשי?

    3. השאלה השלישית שלי קשורה למתי נכון להחזיר. כמו שכתבתי למעלה אנחנו עם משכנתא נמוכה יחסית והחזר בחודשי שלה נמוך מ 20% מההכנסות שלנו (פשרה ביני לבין הבנזוג) ככה שהיא לא מעיקה ונכון להיום צפויה להסתיים תוך 12 שנים. עכשיו מעבר לסכום שציינתי קודם שבחרנו להשאיר כסף נזיל או מהכסף העתידי קיבלנו עוד כספים לאחרונה (סביב 70,000) שלא ציפינו להם (מתנה וחזר מס) האם שווה להחזיר חלק מהמשכנתא כבר עכשיו (רק לקחנו אותה ביוני) או להמתין שנה-שנתיים?

    יש גם קרנות השתלמות אבל בהן אנחנו לא נוגעים כי כרגע אין צורך לטעמי.
    סליחה על האורך ותודה מראש

    • משכנתאמן הגב 27 באוגוסט 2017 בשעה 8:33

      שלום טל,
      1. זה שווה אם יודעים לעשות תשואה יותר גבוהה מריבית המשכנתא
      2. אפשר לבחור בין לקצר את התקופה לבין להוריד את ההחזר (מדובר בהסתכלות בודדת על כל מסלול)
      3. אותה תשובה כמו סעיף 1
      בהצלחה

    • Lidor Ravid הגב 22 בספטמבר 2017 בשעה 19:34

      טל
      תוכל לפרט איזה ריביות קיבלתם ובאיזה מסלולים?

  9. טל הגב 28 באוגוסט 2017 בשעה 22:34

    תודה רבה בקשר לתשובה של שאלה 2 רציתי חידוד למצב בו מחזירים חלק מהמסלול האם יש שינוי מהריביות המקוריות של המסלול עקב ההחזרה של חלק מהכסף?
    תודה!

    • משכנתאמן הגב 12 בספטמבר 2017 בשעה 7:53

      אין שינוי בריביות
      בהצלחה

  10. ארז הגב 23 בספטמבר 2019 בשעה 21:47

    תודה רבה על הפוסט.
    שאלה:
    נניח שאני אמור לקחת משכנתא בגובה 700k. האם יהיה נכון לקחת 200k למשל מתוכם כהלוואת בלון מקרן השתלמות?
    אני מניח שאת ההלוואה מקרן ההשתלמות אוכל למחזר כמה פעמים עד שכעבור כמה שנים אוכל לפרוע אותה.
    הרעיון הוא שהריבית מההלוואה בקרן נמוכה יותר מהריבית במשכנתא.

    תודה.

    • משכנתאמן הגב 26 בספטמבר 2019 בשעה 10:00

      שלום ארז,
      יש בכך הגיון כלכלי, אבל עם סייג אחד:
      אל תשכח שאתה לוקח את ההלוואה מקרן ההשתלמות אתה פשוט הופך אותה ללא נזילה (למקרה שתצטרך את הכסף)
      בהצלה

      • ארז הגב 26 בספטמבר 2019 בשעה 10:09

        הבנתי.
        תודה רבה!

השארת תגובה ל-יניב

ביטול

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

רוצים לשפר את המשכנתא שלכם עם תמהיל משכנתא שמתאים לכם וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אתכם להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
רוצה לחסוך כסף במשכנתא?

רוצה לשפר את המשכנתא שלך עם תמהיל משכנתא שמתאים לך וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אותך  להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
הצטרפו אליי לפייסבוק
אני משתדל לכתוב פוסט חדש בבלוג כפעם בשבוע, אך אם תרצו להתעדכן באופן שוטף בחדשות על עולם הנדל"ן והמשכנתאות, אתם מוזמנים לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי - בו אני מעדכן פוסט אחד קצר ביום עם המידע הכי חשוב:

מידע חשוב לקוראים בבלוג
כל התוכן המופיע בבלוג מכיל רעיונות כלליים בלבד שאינם מתאימים בוודאות לכל סוג של גולש / לקוח.

אין להתייחס למופיע במאמרים השונים ובתגובות כתחליף לייעוץ מקצועי מותאם אישית ו/או לשיקול דעת עצמאי.

השימוש באתר ובשירותיו מהווה הסכמה כי המידע הנמסר על-ידי לגולשים באופן פרטני הנו על סמך הנתונים שהועברו אליי בלבד וכי יש להפעיל שיקול דעת אישי ביחס להמלצותיי.
בחזרה לקהילה
חלק מהכנסות האתר מוקדשות כתרומה לעמותת "רחשי לב".

העמותה הוקמה בשנת 1989 ומהווה מאז גוף מוביל בשיפור חיי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם באמצעות תמיכה יומיומית, פעילויות שנתיות ובאמצעות מעון יום הנמצא בביה"ח תל השומר ומכיל חדרי אוכל ומנוחה, חדרי גן ולימוד, מחשבים, משחקים וחוגים.

למידע נוסף על העמותה ולתרומה, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של "רחשי לב".
מדדים חשובים
  • ריבית משכנתא ממוצעת
  • מדד המחירים לצרכן
  • מדד תשומות הבניה
  • ריבית בנק ישראל
  • ריבית פריים
כדאי לקרוא גם
  • מדריך משכנתא
  • ביטוח משכנתא – למה צריך את זה בכלל ואיך עושים סקר שוק מקדים?
  • תמהיל משכנתא מומלץ לשנת 2022
  • כל מה שצריך לדעת על משכנתא במחיר למשתכן
  • כל מה שצריך לדעת על מיחזור משכנתא!
  • אילו משימות צריך לבצע לאחר פתיחת תיק משכנתא?
מידע נוסף
  • אודות משכנתאמן
  • משכנתאמן בפייסבוק
  • משכנתאמן בטוויטר
  • משכנתאמן ביוטיוב
  • מפת אתר
  • תנאי שימוש באתר משכנתאמן
  • מדיניות פרטיות באתר משכנתאמן
  • צור קשר
זכויות יוצרים
כל התכנים בבלוג משכנתאמן מופצים תחת רישיון "ייחוס-שימוש לא מסחרי - אישור יצירות נגזרות 3.0 ישראל" של Creative Commons".
ניתן לך החופש לשתף, להעתיק, להפיץ ולהעביר את היצירה בכפוף לייחוס (מתן קרדיט בכל ציטוט או אזכור), שימוש לא מסחרי ואיסור יצירה נגזרת.
כל הזכויות שמורות למשכנתאמן 2011-2022 (C) | פיתוח Code Cat
גלילה לראש העמוד

רוצה לחסוך כסף במשכנתא?

רוצה לשפר את המשכנתא שלך עם תמהיל משכנתא שמתאים לך וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס