משכנתאמן
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
משכנתאמן
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
משכנתא לכל מטרה – מה זה, איך מקבלים וכמה זה עולה?
עמוד הבית » מסלולי משכנתא » משכנתא לכל מטרה – מה זה, איך מקבלים וכמה זה עולה?

משכנתא לכל מטרה – מה זה, איך מקבלים וכמה זה עולה?

משכנתאמן 25 בינואר 2012 10:31 138 תגובות
רוצים להיפגש עם יועץ משכנתא שנבדק ואושר על-ידי משכנתאמן? לחצו כאן עכשיו לפרטים!
משכנתא לכל מטרה
קרדיט: Stuart Miles

רוב הבלוג עוסק בלוקחי משכנתא לרכישת דירה אך בפוסט זה אני רוצה לעסוק במוצר מעט שונה והוא "משכנתא לכל מטרה".

מה היא משכנתא לכל מטרה?

התשובה בעצם בגוף השאלה (מתחכם…), הרעיון הבסיסי הוא שאם יש לכם נכס נדלנ"י אתם פשוט יכולים למשכן אותו לבנק למשכנתאות ולקבל עבורו משכנתא לכל מטרה אשר תחפצו.
המטרות יכולות להיות רבות ומגוונות, החל משיפוצים, נסיעה לחו"ל, החזר חובות (בדרך כלל איחוד הלוואות קטנות, השקעה בנכס אחר ועוד).

מי יכול לקבל משכנתא לכל מטרה?

כל בעל נכס אשר אין לו משכנתא או שיש לו משכנתא קטנה באופן יחסי לשווי הנכס שברשותו יכול להגיש בקשת משכנתא לכל מטרה ולרוב הוא יקבל את האישור כבר במעמד השיחה בטלפון.

כמה כסף אפשר לקבל?

רוב הבנקים למשכנתאות מוכנות למשכן עד 50% מערך הנכס, כלומר אם יש לכם נכס בשווי 1,000,000 ₪ תוכלו לקבל עד 500,000 ₪ משכנתא.
במידה ויש לכם כבר משכנתא על הדירה תוכלו להגדיל אותה עד לגבול ה50% מימון.
לדוגמה עבור דירה בשווי מיליון ₪ עם משכנתא של 300,000 ₪ תוכלו לקבל עוד 200,000 ₪.

אם יש לי משכנתא בבנק מסוים, אני יכול לקחת את המשכנתא לכל מטרה בבנק אחר?

ברוב המקרים הבנק לא יאפשר לכם לקחת משכנתא שניה על אותו הנכס בבנק אחר, כלומר אם אתם בעלי דירה ויש לכם כבר משכנתא בבנק טפחות לדוגמא, את התוספת על המשכנתא תוכלו לקבל רק בבנק טפחות (מבחינה חוקית בעיקרון אתם יכולים לקחת בבנק אחר, אבל הבנק ה"אחר" לא יסכים לכך כי הוא יקבל משכון בדרגה שניה ולרוב הוא לא יסתפק בזה).

כמה זה עולה?

אליה וקוץ בה, משכנתא לכל מטרה היא כסף שאתם מקבלים היישר לחשבון הבנק שלכם והוא לא הולך למוכר הדירה ולכן הסיכון של הבנק עולה.
מסיבה זו הריביות על משכנתא לבעלי נכס יקרות יותר מריביות ללוקחי משכנתא לרכישת דירה.
ההבדל מגיע בדרך כלל בין 1%-2% (כלומר, אם למשכנתא חדשה תקבלו ריבית של 4% עבור אותה משכנתא לנכס הקיים תקבלו ריבית של 5%-6%).

לסיכום, האם שווה לקחת משכנתא לכל מטרה?

למרות שהריביות כביכול יותר גבוהות זה עדיין מאוד משתלם כלכלית מהסיבה שגם הריביות על המשכנתאות זולות מריביות בנקאיות רגילות, גם הפריסה נוחה הרבה יותר (אפשר לפרוס את המשכנתא לעשרות שנים) וגם בבנק רגיל (בנק מסחרי) יהיה לכם מאוד קשה לקבל מימון בגובה מאות אלפי שקלים בעוד בבנק למשכנתאות זה מקובל ולא יקר.

הלוואה לכל מטרה משכנתא לכל מטרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

138 תגובות

  1. danny הגב 10 בספטמבר 2012 בשעה 5:45

    really appreciate your blog and this specific post ,i've just looked for explanation on this topic and got to you,you are doing amazing job to explain clearly complex issues – shapo!!

  2. אמיתי הגב 13 במרץ 2013 בשעה 18:17

    לפי מה נקבע שהמשכנתא היא לכל מטרה?
    האם זוהי הגדרה חוקית או נוהל פנימי של הבנק (אז אולי ניתן "לכופף" אותו).
    האם רישום בטאבו הוא תנאי חד-חד-ערכי?
    יש לי נכס שרשום על שמי אך מצוי תחת הערת אזהרה המציינת את סכום החוב שנותר.
    מדובר בעסקה "בתוך המשפחה" ועקב שינוי נסיבות (פטירה, ירושות וכו') אין אפשרות שאמשיך להחזיר את החוב על בסיס חודשי.
    לפיכך אקח משכנתא, אחזיר את הסכום לעיזבון ובא לציון גואל.
    האם זה מחוייב במשכנתא "לכל מטרה" או שזה פשוט המסלול הרווחי עבור הבנק?

    • משכנתאמן הגב 14 במרץ 2013 בשעה 9:36

      היי אמיתי,
      משכנתא לכל מטרה היא משכנתא שמשתמשים בה מתוך זמינות של נכס קיים ולא נרכש ולכן מסוכנת יותר ולכן יקרה יותר.
      זוהי הגדרה של בנק ישראל ולא של הבנק עצמו.

      • הילה הגב 8 באוקטובר 2016 בשעה 23:36

        שלום,

        רכשתי דירה בקבוצת רכישה, הדירה בבניה ותהיה מוכנה בעוד כשנה וחצי.
        הריביות שנותן הבנק שמלווה את הפרויקט גבוהות מהרגיל ולכן אני רוצה לשלם את כל הסכום (או את רובו) מכסף שאלווה מבן משפחה. האם כאשר הבניה תסתיים והדירה תהיה על שמי (כחצי שנה אחרי סוף הבניה) אוכל לקחת משכנתא בתנאי דיור רגילים על מנת להחזיר את הסכום שלוויתי?

        תודה מראש

        • משכנתאמן הגב 10 באוקטובר 2016 בשעה 9:56

          שלום הילה,
          זו שאלה טובה שאין עליה תשובה חד משמעית,
          הבנק יהיה בבעיה שיבוא למחזר כי הוא יצטרך לתת לך הלוואות לכל מטרה (כי אין משכנתא בפועל שאפשר למחזר אלא צריך להעביר כסף ישירות אליך לחשבון)
          על מנת שלא תיפגע הייתי יוצא לסבב בנקים לבדוק את הנושא
          בהצלחה

  3. אמיר הגב 13 ביוני 2013 בשעה 8:27

    יש לי בית פרטי קרקעי והערך שלו כהיום מיליון וחצי לערך וכאשר מתוכו רק 240,000 ש ' הנו משכנתא בבנק טפחות. כעת ברצוני להשלים את הבנייה לקומה שנייה וחסר לי ששים אלף ש' והקומה שנייה מיועדת להקעה כלומר להשכרה שאלתי היא איזה הלוואה כדי לי לקחת ולאיזה בנק מומלץ לקחת את הלוואה…

    • משכנתאמן הגב 14 ביוני 2013 בשעה 16:28

      שלום אמיר,
      לך לטפחות ותבקש 60 אלף ש"ח,
      קח בפריים ומשתנה כל חמש צמודה ותנסה לסלק אותם כמה שיותר מהר
      בהצלחה

  4. קוסטיה הגב 16 ביוני 2013 בשעה 18:26

    שלום,
    יש ברשותי נכס בעלות 1600000 (בערך) ומשכנתא על הנכס 800000 ש"ח.
    85% מהמשכנתא הוא מסלול פריים. החזר חודשי 3500 ש"ח
    בנוסף למשכנתא יש הלוואות בשווי 300000 ש"ח, שהחזר החודשי שלהם 8000 ש"ח לחודש
    סה"כ :11500 שח לחודש – הוצאות מכבידות מאוד
    פניתי לבנק (שבו לקחתי משכנתא)כדי לקבל הלוואה לכל מטרה, אך קיבלתי סירוב כי אני מנצל כבר 50%
    מחזור משכנתא בבנק אחר לא משתלם לבצע כי לא אקבל 85% פריים לפי החוק
    היום אני מתלבט אם לפנות לחברה חיצונית כדי לקבל בעזרתם את המשכנתא למטרות בנייה (שזה עד 70% מערך הדירה).
    האם כדאי לפנות אליהם (עלות השרות 6000 ש"ח) או לבצע את התהליך בכוחות עצמי ? האם יש סיכוי גבוהה להצליח לקבל אישור כזה כשזה מבוצע דרך חברה שעוסקת בנושא ?
    אשמח לשמוע אם יש לך רעיון יותר מבריק שלא חשבתי עליו !
    תודה מראש

    • משכנתאמן הגב 19 ביוני 2013 בשעה 21:44

      שלום וברכה,
      1. בגדול, אם אפשר לקבל אישור אתה יכול לקבל אותו לבד
      2. אני לא יודע עד כמה הבקשה מורכבת ולכן קשה לי לקבוע חד משמעית האם כדאי / לא כדאי להשתמש בשירותיהם
      3. תנסה בבנק אחר לקבל אישור שכזה ואם לא תצליח אז יש מקום לקחת אותם על מנת שינסו לקבל אישור בבנק שלך (כדאי לערוך איתם חוזה על בסיס הצלחה בלבד)
      בהצלחה

  5. קוסטיה הגב 16 ביוני 2013 בשעה 18:30

    תוספת לתגובה קודמת,
    את המשכנתא לכל מטרה אני זקוק בה (300000 ש"ח) כדי לסגור את החובות של הלוואת וע"י כך לפרוס את התשלומים ולהקל על החזרים חודשיים

  6. מיכאל הגב 26 בספטמבר 2013 בשעה 15:18

    שלום רב,
    ברשותי קרקע ששוויה עומדת על 1-1.3 שקיבלתי מבנים ממשיכים.
    אני מתכנן לבנות ולהשכיר את הנכס – יש ברשותי הון עצמי של 400 אלף שקל ואני צריך להשלים בין 400 ל-500 אלף ש"ח.

    2 שאלות:
    1. מכיוון שברצוני בעתיד לשעבד את הנכס (ששוויו העתידי יעמוד על 2.7-2.5)
    ולקנות נכס נוסף כיצד לדעתכם ניתן למנף אופציה זו?
    2. האם יש דרכים אחרות לקבל יותר מ50% משווי הנכס (במטרה לקנות נכס נוסף).?

    • משכנתאמן הגב 28 בספטמבר 2013 בשעה 22:25

      שלום מיכאל,
      1. לאחר שתסתיים הבניה תוכל לבקש 50% מימון מערך הנכס אבל לא במעמד הבניה
      2. אני לא מכיר דרכים כאלו
      בהצלחה

  7. אודי הגב 25 בינואר 2014 בשעה 19:52

    יש לי כנס שיש שמאות על 2,2 מיליון .
    על הנכס הנ״ל יש משכנתא של 1,060,000 כרגע אני רוצה לבצע מיחזור משכנתא פלוס לקיחת הלוואה לכל מטרה בסכום של 150אלף( כדי לסגור הלוואה על סך 100 אלף ועוד 50 לבניית יחידת דיור ).
    בבנק שלי הסבירו כי אני עובר את 50% ולכן לא אקבל הלוואה לכל מטרה .
    האם כל הבנקים מתנהגים כך והאם יש דרך אחרת לפתור עיניין זה .
    ברצוני לציין כי עדיין אין לי טופס 4 ,וציפור קטנה לחשה לי שאני יכול לקבל את הכסף הנ״ל כי עדיין לא סיימתי את הבניה .
    מה עושים במצב כזה , אשמח לקבל תשובות בנושא .

    • משכנתאמן הגב 26 בינואר 2014 בשעה 22:31

      שלום אודי,
      אני לא מכיר בנק שיאשר הלוואה של מעל ל- 50% מימון מערך הנכס (זו הנחיה ברורה של בנק ישראל)
      בהצלחה

  8. אלי הגב 6 בפברואר 2014 בשעה 0:30

    ברשותי משכנתא לכל מטרה, בריבית קבועה, שנלקחה ל8 שנים, כיום אני מעוניין לעשות פירעון מוקדם, מאז לקיחת המשכנתא עברו 21 חודש, והריבית עליה היא 4.8 אחוז.
    א. האם עלויות החזרי משכנתא לכל מטרה נחשבות לפי משכנתא לכל מטרה, או לפי הריבית על משכנתא לדיור?
    ב. האם כשיש לי תחנת יציאה ללא עמלות אחרי 4 שנים החישוב ייעשה עד ל4 שנים, או לכל משך ההלוואה. (8 שנים)
    ג. האם לחילופין ניתן להעביר את השעבוד מדירה לסכום כסף מופקד בבנק?

    תודה רבה

    • אלי הגב 6 בפברואר 2014 בשעה 0:51

      נ.ב.
      המשכנתא היא קבועה לא צמודה, בהחזר של קרן שווה.
      ועוד משהו,
      אני התחלתי לחפש מידע באתרים השונים, עד שהגעתי לאתר שלך,
      הוא פשוט מדהים,
      נעים קריא ברור ויעיל,
      אני מתפעל מיכולת של איש אחד לנהל מערכת ברורה כזו הרבה מעבר לכל אתרי הבנקים ויועצי המשכנתאות.
      תודה והערכה מרובה.

    • משכנתאמן הגב 8 בפברואר 2014 בשעה 22:38

      שלום אלי,
      1. עלויות הפרעון הינן זהות לכל מטרה ולכל מטרה
      2. כן, החישוב יעשה עד ל- 4 שנים
      3. לא ניתן להעביר את המשכנתא לסכום המופקד בבנק
      4. תודה על הפרגון. רק לטובת הגילוי הנאות, אני לא בן אדם אחד כי יש עוד מנהל שעוסק בתפעול של האתר שעושה עבודה הרבה יותר קשה ממני
      בהצלחה

  9. יעקב לב הגב 27 בפברואר 2014 בשעה 13:21

    אני מעונין למחזר משכנתא לכל מטרה שלקחתי בביטוח כלל. אני מעונין להעביר את המשכנתא לבנק למשכנתאות.
    האם אוכל לקבל את הריביות של משכנתא לדיור? אם לא למה ולאיזה פערי ריבית לצפות?
    תודה

    • משכנתאמן הגב 1 במרץ 2014 בשעה 22:25

      שלום יעקב,
      אם ההלוואה נלקחה לטובת דיור ואתה יכול להוכיח את זה (בעזרת מכתב מחברת כלל) אז תוכל להשיד ריביות לדיור
      בהצלחה

  10. דניאל הגב 30 במרץ 2014 בשעה 23:06

    יעקב שלום,
    ברשותי נכס בשווי של כ 2M ויש עליו משכנתא של 200000,
    בריבית של פריים -1 , נשארה תקופה של 5 שנים.
    ברצוני להגדיל את המשכנתא ל50% בכדי לקנות נכס מסחרי
    מהן הריביות ריאליות כיום שאוכל לקבל מהבנק בהתייחס לחלוקה לריבית פריים וקבועה לא צמודה.
    תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 2 באפריל 2014 בשעה 22:35

      שלום דניאל,
      בערך חצי אחוז עד אחוז מעל הריבית הרגילה (שמופיעה במחשבון משכנתא)
      בהצלחה

  11. עלאא כתאני הגב 19 באפריל 2014 בשעה 1:38

    שלום אני מאוד מתלבט בעניין המשכנתא ואני אשמח לקבל עזרה . אני חייב לסגור הלוואות בשווי 450000 שח , החלטתי לקחת משכנתא מבנק ירושלים ולמשכן נכס קיים בשווי 1.5 מיליון שח . בהצעה שקיבלתי היא לפרוס ל 25 שנה עם החזר חודשי 3500 שח בסוף התקופה יוצא שאני משלם כ 400000 שח .
    1. האם הריבית הזו כדאית ואם לא לאן לפנות לקבל הצעה יותר טובה
    2. האם ישנם תנאים נוספים בבנקים השונים לקבל משכנתא לכל מטרה ? כמו משכורת נכס נוסף
    מה אתה מציע ???

    • משכנתאמן הגב 20 באפריל 2014 בשעה 9:13

      שלום עלאא,
      אני מציע שתעשה סקר שוק מקיף ולאחר מכן תוכל לדעת האם התנאים טובים או שניתן לקבל טובים יותר
      בהצלחה

  12. משה הגב 18 במאי 2014 בשעה 9:57

    שלום,

    בבעלותי נכס בשווי 1.3 מיליון ללא משכנתא.
    אני רוצה לקחת משכנתא לכל מטרה של 200,000 על מנת לקנות נכס אחר.
    אין לי תלושי משכורת מסודרים ולכן אני רוצה לצרף את בני כלווה על מנת שהבנק יאשר את ההלוואה.
    1. האם יחשב לבני שלקח משכנתא ויכול לשלול ממנו זכויות בעתיד?
    2. האם ניתן שבני יקח את ההלוואה והבית שימושכן אינו על שמו?
    3. האם ישנן אופציות אחרות?

    תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 21 במאי 2014 בשעה 20:06

      שלום משה,
      1. בנך יצורף כערב (או לווה נוסף) וזה לא יגרע ממנו אפשרות בעתיד לקחת משכנתא / לרכוש דירה (אלא אם כן יחליטו שהוא ממנוף יתר על המידה)
      2. לא. בעל הדירה חייב להיות גם הממשכן וזכותו לצרף ערבים
      בהצלחה

  13. חיים הגב 24 במאי 2014 בשעה 7:13

    שלום,
    ניסיתי במספר בנקים לקבל משכנתא לכל מטרה לטובת קניית חנות אך בכולם אמרו לי שלא ניתן.
    הבנתי מהם שניתן לקבל משכנתא לכל מטרה למקרים כגון שיפוץ, רכישת דירה נוספת וכדומה אך לא ניתן לקבלה לטובת רכישת חנות.
    הגיוני?

    • משכנתאמן הגב 29 במאי 2014 בשעה 9:42

      שלום חיים,
      כן,
      משכנתאות לנכסים מסחריים ניתן לקבל בבנקים המסחריים ולא בבנקים למשכנתאות
      בהצלחה

  14. לירון הגב 13 ביולי 2014 בשעה 16:30

    שלום,
    ברשותי בית מגורים בשווי 4 מיליון עם יתרת משכנתא בסך 200 אלף ש"ח. ברצוני להגדיל את המשכנתא כמשכנתא לכל מטרה עד לשיעור 40-50% מהנכס לצורך מימון לרכישת נכסי נדל"ן מסחרי בארץ ו/או נכסי נדל"ן בחו"ל. הבנק טוען שזאת לא הלוואה לדיור אלא הלוואה מסחרית ולכן עלי לצפות לריביות גבוהות בסביבות פריים + 3%
    אשמח לקבל המלצה לבנקים (עדיף ברמת סניפים ספציפיים באזור השרון והמרכז) בהם ניתנות הלוואות מסוג זה בתנאים סבירים (הבנתי מהטור שלך ומתשובותיך לגולשים שניתן לצפות לפער של 0.5-1% לעומת הריביות במשכנתא לרכישת דירה לעומת פער של למעלה מ 3.5% בו נתקלתי)
    מה בנוגע לאפשרות לקבל משכנתא כזו מגופים חוץ בנקאיים (חברות הביטוח וכדומה)?
    כאמור אשמח להמלצה על סניפי בנק ספציפיים / גופים חוץ בנקאיים ולהערכה אודות הטווח בו הריביות אמורות לנוע במסלולי פריים / קבועה צמודה / קל"צ ל 20 שנה
    תודה מראש וכל הכבוד על האתר המושקע!

    • משכנתאמן הגב 15 ביולי 2014 בשעה 8:34

      שלום וברכה,
      אני לא מכיר אישית סניפי בנקים ולכן לא יכול להמליץ לך
      כדאי לך לקבל לנסות לקבל הצעה מחברת ביטוח (יש את כלל משכנתאות)
      בהצלחה

  15. צרלי הגב 29 באוקטובר 2014 בשעה 14:19

    שלום
    את האמת אני חיי עם מדפחתי בשכירות ורוצה לקנות בית
    אבל!! אין לי חשבון בנק איפשר לפוח חשבון !!אבל אני עובד בפעל מושדר יש לי משכורת קבועה של 7000 ל8000 קול חודש אפשר לקחת משכנתא

    • משכנתאמן הגב 1 בנובמבר 2014 בשעה 21:43

      שלום צרלי,
      לא ידוע לי על דרך לקבל משכנתא ללא חשבון בנק
      בהצלחה

  16. EVA הגב 2 בדצמבר 2014 בשעה 21:53

    קודם כל חייבת להגיד תודה על הבלוג המדהים שלך.
    האם ניתן למחזר משכנתא שנלקחה לכל מטרה?

    • משכנתאמן הגב 4 בדצמבר 2014 בשעה 9:23

      שלום אווה,
      צריך לבדוק מול הבנק, כי יש בנקים שמגבילים מראש את התקופה של הלוואה כזאת.

  17. חנה הגב 8 בדצמבר 2014 בשעה 0:26

    לפי מה שאתה אומר, אם אקח משכנתא בתהליך קניית דירה, אקבל תנאים טובים יותר מאשר אם אקח משכנתא על דירה שהיא כבר בבעלותי ורשומה בטאבו. בגלל שהסיכון לבנק גבוה יותר

    האם אתה יכול להגיד על מה אתה מסתמך – איפה בנק ישראל קבע את זה
    ולמה שהסיכון לבנק יהיה גבוה יותר – לדעתי דירה שהיא כבר שלי ולא מעורב מוכר היא בטוחה יותר ?

    תודה

    • משכנתאמן הגב 10 בדצמבר 2014 בשעה 12:44

      שלום חנה,
      בנק ישראל דורש להקצות יותר הון עבור הלוואה לכל מטרה ולכן הבנק מתמחר את זה בריביות יותר גבוהות
      בהצלחה

  18. מוטי הגב 18 בדצמבר 2014 בשעה 11:23

    שלום,
    אני מעוניין לקנות דירה, אך ההון הראשוני שלי מגיע רק ל-10% משווי הדירה, ההכנסות שלי לחודש גבוהות ולכן אין לי בעיה לקחת משכנתא גדולה.

    כדי לעזור לי, ההורים שלי מוכנים למשכן גם את הנכס שלהם לטובת ההלוואה.

    הם לא רוצים ללוות את הכסף מהבנק, רק מוכנים למשכן את הנכס עבורי.

    אשמח לדעת האם קיים כזה דבר?
    האם בצורה כזו אני יכול להשיג את הסכום שאני צריך?
    האם ישנה אפשרות נוספת?

    תודה רבה!

    • משכנתאמן הגב 24 בדצמבר 2014 בשעה 11:22

      שלום מוטי,
      תוכל למשכן את הנכס של הוריך וללוות את הכסף מהבנק בדרך זו,
      זה מחייב את הוריך להלוות כסף מהבנק (באמצעות משכנתא) וזה תלוי אישור של הבנק
      בהצלחה

  19. עינת שוקר הגב 1 בינואר 2015 בשעה 12:12

    היי, יש לי משכנתא במשכן פועלים , נכון להיום נשאר סכום של 600,000 ש"ח ושמאי העריך את הבית בשווי 1,000,050 ש"ח ואנחנו לקוחות עובדי מדינה בדיסקונט,
    יש לנו חובות בסך 250,000 ואנחנו מעוניינים לקחת הלוואה לכל מטרה, האם דיסקונט או כל בנק אחר יגלם את סכום ההלוואות בתוך המשכנתא? לפנות לבנק ישירות או לקחת יועץ משכנתא או יועץ להלוואה לכל מטרה? אני דיי אבודה ולא מבינה איך בכלל להתחיל..אשמח לעזרתכם, עינת.

    • משכנתאמן הגב 7 בינואר 2015 בשעה 23:52

      עינת שלום,
      את יכולה לקחת משכנתא עד 50% מערך הנכס וכעת יש לכם כבר 60% אז אין לכם אפשרות לקחת יותר כסף עבור הדירה הקיימת
      בהצלחה

  20. דני הגב 11 בפברואר 2015 בשעה 7:55

    שלום,
    יש לנו דירה בשווי 1,300,000 ואנחנו רוצים לקנות דירה שניה בשווי 900,000
    שאפשר מאילוצים שונים לקחת עליה משכנתא של 200,000 בלבד.
    אנחנו צריכים כמעט את כל הכסף במשכנתא (850,000).
    האם אפשר למשכן את 2 הדירות לטובת העסקה? ואם כן – איך זה נחשב בבנק, משכנתא אחת או שתיים?

    תודה מראש

    • משכנתאמן הגב 11 בפברואר 2015 בשעה 10:27

      שלום דני,
      ניתן לקבל על כל דירה עד 50% מהשווי שלה
      מדובר בעצם במשכון 2 נכסים
      בהצלחה

  21. אהוד הגב 3 במרץ 2015 בשעה 0:45

    שלום,
    ברשותי דירה בערך שמאי של 1,600,000
    יתרת משכנתא של 700,000
    מתוכה: 200 א' בפריים-0.9%, 500 א' ש"ח מחולק בק"צ וקל"צ.
    בעקבות סביבת הריבית החדשה אני מעוניין לבחון קבלת משכנתא בבנק אחר ע"ס 600,000 ש"ח (אינני מעוניין במחזור משכנתא, אלא הרעיון הוא בהגדלת החלק של ריבית פריים-0.9%). מטרת המשכנתא הנ"ל הינה פרעון החלק במשכנתא הקיימת שאיננו בפריים-.0.9%
    האם מניסיונך ניתן לקבל משכנתא עבור מטרה זו?
    תודה
    האם ניתן לקבל משכנתא

    • משכנתאמן הגב 8 במרץ 2015 בשעה 9:16

      שלום אהוד,
      אם תיקח משכנתא גדולה יותר מהנוכחית היא תהיה לכל מטרה והריבית בה תהיה גבוהה מאוד
      בהצלחה

  22. פול הגב 12 במרץ 2015 בשעה 19:17

    שלום וברכה,
    יש ברשותי משכנתא ע"ס 340 אלף ש"ח שווי הנכס שלי הוא כ 2.3 מליון ש"ח אני מעוניין להוסיף עוד 400 אלף לצורך סגירת הלוואות האם זה ניתן ?

    • משכנתאמן הגב 18 במרץ 2015 בשעה 21:11

      שלום פול,
      בעקרון כן אך צריך לבדוק מול הבנק
      אתה יכול לקחת הלוואה עד 50% משווי הנכס (יחד עם המשכנתא הקיימת)
      בהצלחה

  23. ערן הגב 29 במרץ 2015 בשעה 16:02

    שלום ,
    בניתי בית על אדמה של אחי , הוא העביר לי אותה עוד לא עשינו את ההעברה כי צריך לשלם מס שבח …
    רציתי לדעת אם אני יכול למשכן את הבית כמובן באישור גם מאחי שאפשר , ועם כך המסמכים שאנחנו בתהליך העברה ?
    ואם במקרה הזה אפשר רק משכנתא לכל מטרה , או אפשר משכנתא לבית חדש ?
    תודה ויום טוב

    • משכנתאמן הגב 1 באפריל 2015 בשעה 10:28

      שלום ערן,
      אם הבית כבר בנוי תצטרכו לקחת משכנתא לכל מטרה,
      אם לא, אז אפשר לקחת משכנתא לבניה כמובן שבשילוב אחיך
      בהצלחה

  24. תמי הגב 13 במאי 2015 בשעה 15:29

    שלום,

    אנחנו רוצים לקנות דירה, כאשר את ההון העצמי נקח מההורים.
    לצורך כך ההורים שלי ימשכנו את הבית שלהם (אין עליו משכנתא, שוויו כ3 מיליון)
    הבנתי שהמשכנתא שהם יכולים לקחת היא עד 50% מערך הדירה שלהם.
    האם במקרה כזה הכסף מועבר ישירות לחשבון שלהם?
    האם לבנק שאני לוקחת ממנו משכנתא לדירה שאני קונה משנה באיזו דרך ההורים שלי מביאים לי את ההון העצמי (משכנתא אחרת)
    זה ישפיע על התנאים שאני אקבל?

    תודה רבה!

    • משכנתאמן הגב 20 במאי 2015 בשעה 12:47

      שלום תמי,
      לבנק שנותן לכם את המשכנתא זה לא משנה
      הכסף יעבור לחשבון ההורים או במקרה והבנק ירצה ישירות למוכר
      שלכם
      בהצלחה

  25. אלעד הגב 12 ביוני 2015 בשעה 11:29

    שלום רב,

    אנחנו זוג בעלי נכס קיים בשווי כ- 1,200,000 ש"ח ואנחנו רוצים לקנות דירה שניה בשווי כחצי מיליון ש"ח.
    מלבד זאת יש לנו כסף נזיל בעו"ש בסכום של כ-100 אלף ש"ח.

    מה הדרך הטובה ביותר עבורנו להגיע לדירה שנייה? לקבל משכנתא של חצי מיליון בתמורה לשעבוד של הבית הקיים (משכנתא לכל מטרה) או לקחת משכנתא חדשה באמצעות הכסף הנזיל שברשותנו?

    תודה,
    אלעד

    • משכנתאמן הגב 17 ביוני 2015 בשעה 10:21

      שלום אלעד,
      זאת שאלה מאוד אישית שקשה לי לענות עליה
      אתם צריכים לשקלל את כל הפרמטרים ולקבל החלטה בהתאם
      בהצלחה

  26. שולה הגב 22 ביוני 2015 בשעה 17:28

    שאלה

    אנחנו זוג בעלי נכס בשווי בערך 2.8 מיליון. יש לנו משכנתא בגובה 800,000 שח ואנו מעוניינים לקחת משכנתא שנייה יותר גבוהה על הנכס (לטובת החזרת הלוואות אחרות חוץ בנקאיות). בערך כמיליון שח.
    האם לדעתכם נוכל לקחת משכנתא שנייה על הבית? האם יש חובה לקחת את המשכנתא השנייה רק באותו בנק והאם יש לנו סיכוי טוב לקבל הצעה אטרקטיבית?

    • משכנתאמן הגב 24 ביוני 2015 בשעה 12:56

      שלום שולה,
      בנכס קיים ניתן לקחת משכנתא עד 50% משווי הנכס (כולל ההלוואה שקיימת) – כלומר תוכלו ככל הנראה לקבל עד 600 אלף ש"ח
      את הכסף תהיו חייבים לקחת מהבנק שלכם (או למחזר את כל המשכנתא לבנק אחר)
      בהצלחה

  27. חיים הגב 24 ביוני 2015 בשעה 17:32

    שלום וברכה!
    לפני כשנה לקחתי משכנתא על סך 700 אלף ובניתי בית
    כמובן לקחתי עוד הלוואות כדי להוסיף כי המשכנתא לא הספיקה חילקתי ל3 יחידות והם מושכרות
    כעת אחרי שנה אני מעוניין למחזר וגם לקחת עוד משכנתא כדי לבנות קומה נוספת ( יש לי התרי בנייה ) האם לדעתך תהיה לי בעיה לשעבד את הנכס כי הוא מחולק שלא לפי ההתר ?
    את המשכנתא לקחתי במזרחי

    • משכנתאמן הגב 2 ביולי 2015 בשעה 9:15

      שלום חיים,
      כן, אני מניח שתהיה בעיה
      כדאי לשאול את הבנק לפני כן וכמובן להזמין שמאי לפני הגשת היתרים וכו'
      בהצלחה

  28. דני הגב 21 ביולי 2015 בשעה 15:49

    שלום,
    אני מעונין בהלוואה של 300,000 ש"ח לצורך קנית דירה שכרגע היא על הניר והכסף שאני משלם ילך לחברת השקעות שרק בעוד 4 חודשים יתחיל תהליך הבניה.
    לפי מה שהבנתי מאחר ועדיין לא חל 'חוק המכר' על העיסקה אני צריך לקחת הללואה לכל מטרה.
    אני משעבד דירה בעלות 1000,000 ש"ח לטובת הענין (לדירה יש משכנתא של 40,000 שח)
    מה הריבית שאני יכול להשיג היום ?
    האם אני יכול לקחת את כל ההלוואה כבלון ? אני אמור לקבל 300,000 תוך 3 שנים ואז להחזיר הכל.
    תודה !

    • משכנתאמן הגב 4 באוגוסט 2015 בשעה 12:29

      שלום דני,
      תצטרך להסתובב בין בנקים ולקבל הצעות
      בעיקרון בלון הוא אופציה מצויינת אם אתה מחזיר הכל תוך 3 שנים
      בהצלחה

  29. אמית הגב 4 באוגוסט 2015 בשעה 21:21

    שלום
    ברצוני לרכוש דירה שנייה להשקעה בסך 750 אלף שח לרשותי כהון עצמי עומד סכום של 100 אלף שח ברשותי כבר דירה ראשונה שעלייה לא ניתן לקבל 50 אחוז משכנתא בגלל במשכנתא הפעילה שלי עלייה
    מה אתם המומחים ממליצים בכדי לקבל אחוז מימון גבוה יותר ולהצליח ברכישהת הדירה וגיוס הכסף , כמו כן הנכס מניב כ 3500 כל חודש

    • משכנתאמן הגב 18 באוגוסט 2015 בשעה 10:34

      שלום אמית,
      האם בדיקה הראשונה המשכנתא היא מעל ל-50% מהנכס?
      במידה וכן, ניתן לבחון אפשרת להשלים הון עצמי בעזרת הלוואה מבנק רגיל
      בהצלחה

  30. ולדימיר הגב 31 באוגוסט 2015 בשעה 17:18

    שלום רב.
    אני מעוניין לקחת משכנתא (הלוואה לדיור) בתוספת למשכנתא הקיימת שאישתי לקחה מלפני הנישואים.
    במילים אחרות:
    לפני כ-3 שנים אשתי רכשה על שמה דירה שאנו מתגוררים בה היום.
    ערך הדירה בעת הרכישה היה 800000 ש״ח.
    הון עצמי שהושקע היה 200000 ש״ח.
    נלקחה משכנתא מבנק הפועלים בגטבה של 600000 ש״ח – 75% מערך הנכס.
    במהלך השנים לקחנו הלוואות מהבנקים ובנינו תוספת מרפסת שמש וביצענו שיפוץ בבית.
    כעת ערך הנכס בין 1100000 ל-1200000 ש״ח.
    פניתי לבנקים הפועלים/מזרחי/ירושלים על מנת לבצע מיחזור משכנתא על שם שנינו ולקחת סכןם גבוהה יותר בחישוב של 75% מערך הנכס הנוכחי על מנת לכסות את ההלואות שנלקחו וקיבלתי סירוב בכל מקום. בטענה כי בנק ישראל מגביל מתן הלוואה לכל מטרה עד 50% מערך הנכס והיות ויש לאישתי היום יתרת משכנתא בגובה של כ-560000 ש״ח לא ניתן לקבל תוספת. חיפשתי בגוגל את פרטי ההגבלות שיעור המימון ואכן מצאתי כי ההלוואה לכל מטקה אכן מוגבלת בהנחיית בנק ישראל לגובה מקסימלי של 50% מערך הנכס. אך לא מצאתי בשום מקום הנחייה תגביל אותנו במצווינו הנוכחי מלקיחת הלוואת דיור. הרי את הלוואת הדיור ניתן לקחת עד 75% מערך הנכס. אז מה שהדירה כבר בבעלות אישתי ?! בנינו, שיפצנו, ערך הנכס עלה משמעותית ! אחרת נאלץ למכור את הנכס מכיוון שאנחנו לא עומדים בגובה ההחזרים של ההלוואות.
    אשמח לקבל הבהרה בדבר ההבדלים בין ההלוואה לכל מטרה שהבנק צועק ומסתתר מאחורי הנחייה של בנק ישראל לבין הלוואת דיור שלטענת הבנק אנחנו כבר לא רשאים לקבל.

    בברכה.

    • משכנתאמן הגב 2 בספטמבר 2015 בשעה 20:17

      שלום ולדימיר,
      הצדק עם הבנק במקרה הזה
      הדירה היא ברשותכם המלאה ולכן אתם לא זכאים ליותר מ- 50% מימון
      אם הייתם מגיעים בעת הרחבת הנכס לבנק, אולי היו שוקלים לתייג את המשכנתא כ"בניה עצמית" ואז היו יכולים לתת לכם יותר כסף
      במקרה שלכם כרגע, המקסימום שתקבלו הוא 50% מערך הנכס כיום
      בהצלחה

  31. מנסור הגב 8 בספטמבר 2015 בשעה 12:47

    שלום
    יש לי ולבעלי בית בשווי 2.7 מיליון ואנחנו מעוניינים לקבל משכנתא בסך חצי מיליון ללא הון עצמי , האם זה נהוג? אפשרי? לפי הידע שלך כמובן. האם לגשת לבנק לבדוק אפשרויות או שזה לא קיים לקבל משכנתא ללא הון עצמי? אשמח מאוד לתשובה
    תודה

    • משכנתאמן הגב 9 בספטמבר 2015 בשעה 7:01

      שלום מנסור,
      תוכלו למשכן את הנכס הקיים ולקבל תמורתו עד 50% (1.35 מ') במסגרת הלוואה לכל מטרה
      קחו בחשבון שהריביות יהיו מעט גבוהות יותר מאשר במשכנתא לרכישה אך יותר נמוכות מהלוואה רגילה בבנק
      בהצלחה

      • מנסור הגב 9 בספטמבר 2015 בשעה 10:31

        תודה רבה על התשובה המהירה
        יש לי שאלה נוספת ,לבעלי היה עסק שנסגר לפני שנתיים והוא היה מוגבל בבנק שלו וההגבלה הסתיימה לפני יותר משנה , כבר תקופה ארוכה שהוא עובד כשכיר עם משכורת מכובדת ותלוש מסודר ואנחנו מתנהלים בחשבון משותף מסודר מאוד שאף פעם לא היה בחריגות או הגבלות או חזר משהו…
        האם העבר הבנקאי של בעלי יכול לעקב לנו את קבלת המשכנתא?
        להזכירך אנחנו קוצים לקבל משכנתא בסך חצי מיליון על נכס קיים ששווה 2.7 מיליון ללא הון עצמי
        אשמח מאוד לתשובה ממך
        תודה

        • מנסור הגב 20 בספטמבר 2015 בשעה 13:03

          אשמח לתשובה

        • משכנתאמן הגב 24 בספטמבר 2015 בשעה 0:36

          שלום מנסור,
          יש מצב שזה יקשה עליכם את המשכנתא, אבל תמיד כדאי לבדוק בכמה בנקים
          בהצלחה

  32. ערן הגב 28 באוקטובר 2015 בשעה 17:23

    היי.

    האם אתה מכיר בנק או גוף שמעניק משכנתא לכל מטרה ללא צורך באסמכתאות? כלומר אם יש לי בית ללא משכנתא ואני מעוניין למשכן 50% ממנו, לצורך העניין נגיד מיליון ש"ח והמטרה שלי היא פשוט נזילות, כך שאוכל לנהל בחלק תיק השקעות, בחלק אולי לקנות דירה קטנה ובחלק פשוט להשתמש לאורך החיים במידת הצורך כדי לשפר את רמת החיים (חופשות, רכב וכו) אבל בלי להתחייב מראש למשהו מוגדר. 2 בנקים שפניתי אליהם מסרבים לכך בטענה שהם חייבים מטרה מוגדרת עם אסמכתאות.

    • משכנתאמן הגב 3 בנובמבר 2015 בשעה 11:29

      שלום ערן,
      כל בנק ירצה לדעת לאן הולך הכסף,
      תנסה להיעזר באיש מקצוע מהתחום
      בהצלחה

  33. קרן הגב 3 בנובמבר 2015 בשעה 19:58

    שלום ,
    יש לי משכנתא על סך 650000
    חלק מהמשכנתא לקחתי ל20 שנה חלק ל30 שנה

    יש לי סך הלוואות של כ150000 שקל . אני מעוניינת להגדיל את המשכנתא ל900000 שח.

    שווי הנכס שלי הוא 1.3

    האם יש אפשרות?

    • משכנתאמן הגב 18 בנובמבר 2015 בשעה 0:43

      שלום קרן,
      ניתן לקבל עד 50% מימון משווי נכס קיים (כולל ההלוואת הקיימות) כך שלא תוכלי להגדיל את המשכנתא
      בהצלחה

  34. ברק הגב 9 בנובמבר 2015 בשעה 16:46

    שלום רב,
    קניתי דירה בקבוצת רכישה לפני 5 שנים. במימון של בנק המלווה לקבוצה . הלוואה שניתנה לי בגריס מלא בריבית של פריים +1.1. בימים אלה מסתיים הפרויקט. גובה המשכנתא 1,123,000 שח. כמו כן, ישנן הלוואות שונות על שמי בגובה של 300,000 שח. שיווי הנכס 2.9 מיליון ש"ח.(שיווי של מכירה שבוצעה בפרויקט לאחרונה) אני מתכנן למחזר את המשכנתא וברצוני למחזר את ההלוואות כחלק מהמשכנתה. האם דין ההלוואה היא הלוואה לכל מטרה? לפי הבנתי, בנק ישראל מעמיד הלוואה לכל מטרה ל50% מהנכס בלבד ובריבית גבוהה יותר- אני מנסה להבין אם במקרה זה דינו גם כדין הלוואה לכל מטרה . כמו כן- כיצד קובע השמאי את מחיר הדירה ביחס לשוק?

    • ברק הגב 9 בנובמבר 2015 בשעה 17:54

      תיקון: הלוואה שניתנה לי בגריס חלקי בריבית של פריים +1.1

    • משכנתאמן הגב 19 בנובמבר 2015 בשעה 6:58

      שלום ברק,
      אני מאמין שהבנק המלווה יעמיד לכם ריביות טובות למחזור
      השמאי יצטרך להעריך את שווי הדירה כיום כפי שהיא
      בהצלחה

  35. ארתור הגב 20 בדצמבר 2015 בשעה 13:18

    שלום רב!
    לאימא שלי יש דירה בבעלותה שעולה היום כ-650 אלף ש' משכנתא קיימת על ס' 50 אלף ש' היא בת 60 האם אנחנו יכולים לקחת משכנתא לכל מטרה על ס' 50% והאם לנסות זאת בכוחות עצמינו או לפנות לגורמים שיכולים לעזור?

    • משכנתאמן הגב 27 בדצמבר 2015 בשעה 21:53

      שלום ארתור,
      יש לבדוק ישירות מול הבנק האם מוכנים לתת תוספת משכנתא
      בהצלחה

  36. נטע הגב 31 בינואר 2016 בשעה 20:17

    שלום,
    קניתי נכס בשווי 1800000 משכנתא על 70% וההון העצמי בחלקו נלקח מהמשפחה. כעת הועברה אלי דירה שניה ללא משכנתא וברצוני למשכן 50% מערכה בכדי להחזיר את התשלום למשפחה ועל ידי כך לשמור את הנכס הנוסף .
    1.האם אפשרי?
    2. האם הבנק יראה בזה כהלוואה לצורך דיור או לכל מטרה?
    תודה,
    נטע

    • משכנתאמן הגב 3 בפברואר 2016 בשעה 22:20

      שלום נטע,
      1. כן, עד 50%
      2. הלוואה לכל מטרה
      בהצלחה

  37. שי הגב 28 בפברואר 2016 בשעה 16:11

    ברצוני לרכוש נכס מקרובי משפחתי המוערך ב1.3 מיליון ש"ח.
    הם מוכנים למכור לי אותו בכ-900,000 ש"ח אך עליהם לשלם מס ע"ס כ 80,000 ש"ח.
    הצעתי להם להעביר לי את הנכס במתנה ותמורה אעביר להם 820,000 ש"ח.
    600,000 ש"ח על חשבון הלוואה לכל מטרה (הנכס שווה 1.3 מיליון אזכיר) והשאר מהון עצמי.

    מה עדיף לקחת משכנתא על 600,000 ש"ח ולרכוש את הנכס ב900,000 ש"ח.
    או לקחת הלוואה לכל מטרה על 600,000 ש"ח ולרכוש את הנכס ב820,000 ש"ח.

    • משכנתאמן הגב 1 במרץ 2016 בשעה 17:14

      שלום שי,
      זה תלוי בריביות שתקבל
      אתה חייב ללכת לבנקים ולברר את שתי האפשרויות
      בהצלחה

  38. רענן הגב 16 במרץ 2016 בשעה 19:34

    היי ברצוני לרכוש נכס בשווי של 550000 וברשותי שני נכסים ללא משכנתא והון עצמי שהוא 50 % מהנכס.
    האם אתה ממליץ למשכן את הבתים או להשתמש בחלק מן ההון העצמי בנוסף לאחת הדירות או בכולו
    תודה

    • משכנתאמן הגב 21 במרץ 2016 בשעה 9:35

      שלום רענן,
      זה תלוי מה ההון העצמי עושה ואם הוא נושא תשואה,
      אם הוא לא נושא תשואה אז הייתי משתמש בו, אם הוא כ נושא תשואה הייתי מתחיל להשוות בין האפשרויות
      מציע לשקול גם שיחה עם איש מקצוע
      בהצלחה

  39. נילס הגב 8 באפריל 2016 בשעה 9:30

    משכנתא לכל מטרה
    1) מה המרווח של הריבית המשוער יחסית למשכנתא רגילה ?
    2) האם הגבלות בנק ישראל חלות על משכנתא זאת בדיוק כמו משכנתא רגילה ? (למשל רק עד שליש צמוד לפריים) ?

    • משכנתאמן הגב 13 באפריל 2016 בשעה 15:01

      שלום וברכה,
      1. בערך אחוז מעל הריביות הקיימות לרכישה
      2. לא, מותר עד 50% פריים
      בהצלחה

  40. אודי הגב 20 באפריל 2016 בשעה 23:24

    היי

    קראתי את השאלות באתר ואת התשובות – יש לציין שהן מאוד אינפורמטיביות ועוזרות.

    בהמשך לשאלות בנוגע למשכנתא לכל מטרה:

    יש לי נכס ללא משכנתא ואני מעוניין לבקש כזאת הלוואה.
    האם ההתייחסות אליה מבחינת ניירת ודרישות היא כלמשכנתא רגילה?
    כלומר תשלום פתיחת תיק, שמאי, מסמכי טאבו וכו , או שישנה איזו הקלה?

    • משכנתאמן הגב 21 באפריל 2016 בשעה 15:55

      שלום אודי,
      כמעט הכל אותו הדבר
      למעט חתימה של המוכרים כי הרי אין פה מוכרים
      בהצלחה

  41. ישי הגב 21 ביוני 2016 בשעה 11:51

    שלום
    אנחנו צריכים משכנתא של בערך 450,000 לרכישת דירה, אבל יש לנו הצעה מההורים לקבל את זה בהלוואה ללא ריבית למספר שנים (אפשר להניח ברמה גבוהה של וודאות שלפחות 3 שנים, וייתכן שיותר), ושכהם יצטרכו ניקח משכנתא.
    הבעיה כמובן שהריבית תהיה יקרה יותר (בבנק איימו עלינו בפי 3 ריבית).
    השאלה אם כדאי לקחת משכנתא עכשיו על 450,000 לרכישה, או משכנתא עוד 3 שנים על 350,000?

    • משכנתאמן הגב 27 ביוני 2016 בשעה 9:58

      שלום ישי,
      אם הדילמה היא בין הלוואה עכשיו לדיור לבין הלוואה בעוד 3 שנים לכל מטרה אז בוודאי הלוואה עכשיו לדיור
      בהצלחה

  42. תומר הגב 28 ביוני 2016 בשעה 2:31

    הי,

    אתר מאוד מפורט וברור תודה רבה.

    רציתי לדעת לגבי זכאות משכנתא לכל מטרה. יש לי נכס שאין עליו משכנתא. שוויו 800,000 ש"ח
    אני צריך 200,000 ש"ח לצורך פרטי ומעוניין לפרוס כרגע לטווח של 30 שנים לכל מקרה. יש לי כבר בעו"ש חלק מהכסף שמיועד להחזר חודשי של ההלוואה כ – 60,000 ש"ח, אך אני לא רוצה לתת אותו במכה, או לקחת פחות הלוואה מראש בתמורתו, כי זה נותן לי שקט נפשי להחזרת תשלום חודשי לכמה שנים.

    כרגע יש לי הכנסה חודשית לא גבוהה של 2,000 ש"ח, משום שלא יכול להתחייב למשרה מלאה עקב הדברים שכתובים מטה.
    אני מתחיל ללמוד בקרוב (לאחר ניתוח שצריך לעבור), תקופה של 7 חודשים הלימודים. לאחר מכן תהיה לי הכנסה יציבה וגבוהה יותר ובעתיד עוד יותר.

    השאלה שלי – האם יאשרו לי משכנת"א לכל מטרה במקרה שיש לי נכס בבעלותי, סכום של 60,000 ש"ח בעו"ש שמיועד להחזר חודשי של ההלוואה (מספיק לכמה שנים), אך מצד שני אין לי כרגע הכנסה גבוהה חודשית כ – 2000 ש"ח, אך זאת הכנסה נמוכה לא לאורך זמן ?

    תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 4 ביולי 2016 בשעה 9:55

      שלום תומר,
      אני חושב שאין לך כל כך הרבה סיכוי לקבל משכנתא עם הכנסה בגובה 2000 ש"ח
      מאחל לך בריאות שלמה והניתוח יעבור בשלום והייתי שוקל להכניס להלוואה ערב שיוכל לעזור לך בקבלת אישור למהלך
      בהצלחה

  43. דוד הגב 5 ביולי 2016 בשעה 8:15

    שלום,

    יש לי ולאישתי הון עצמי כל כ- 700000 ש"ח ואנו מעוניינים לרכוש דירה חדשה מקבלן בעלות של 1660000 ש"ח. הבעיה היא שיש לנו הלוואות והתחייבויות שונות בסך של כ- 150000 ש"ח. האם כדאי להציג לבנק את 550000 ש"ח ולסגור את ההלוואות? איזה ריביות ייחשבו כטובות עבור הסכום אותו אנו מבקשים ? או שכדאי להציג לבנק הון עצמי של 700000 ש"ח כולל ההלוואות (חלק מההלוואות בריבית נמוכה בריבית נמוכה שניתנו ללימודי תואר). אשמח לייעוץ בעניין זה. כמו כן כיצד מחושב מס תשומות הבנייה עבור הסכום אותו נדרוש לשנתיים ?

    תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 12 ביולי 2016 בשעה 8:15

      שלום דוד,
      שאלה טובה,
      1. מצד אחד עדיף להישאר עם ההלוואות ולקחת על בסיס 60% אחוזי מימון ולא 70% מימון כפי שיהיה אם תחזירו את ההלוואות
      2. מצד שני לא מומלץ להשאיר את ההלוואות לטווח הקצר כי ההחזרים יהיו מאוד גבוהים וגם במחיר של ריבית נמוכה זה לא נראה לי משתלם
      3. מס תשומות הבניה מחושב על בסיס מדד יסודי איתו מתחילים ולאחר שנתיים בודקים מה קרה לו ומעדכנים את הסכום שהיה צמוד אליו
      לדוג' אם המדד היסודי היה 102 נקודות והסכום הצמוד היה מיליון ש"ח, אז נניח שבסיום השנתיים המדד עלה ל- 105 נקודות (שזו עליה של 2.94%) אז הסכום החדש לאחר ההצמדה יהיה 1029410 ש"ח
      בהצלחה

  44. תומר הגב 5 ביולי 2016 בשעה 15:02

    תודה רבה על התגובה. שאלה נוספת בקשר לפניה הקודמת. הבנתי שהכנסה נוספת שנחשבת לבנק, היא שכר דירה ולא רק הכנסה ממקום עבודה. אז ההכנסות נטו הן 4,000 ש"ח, כאשר יש התנהלות יציבה בעו"ש ואין כמעט הוצאות מתוך ה – 4,000 ש"ח (אולי 500 ש"ח, לפעמים יותר עד 1,000 ש"ח, אבל זה חריג יותר). אין בחשבון הוצאות כבדות בכלל.

    במקרה כזה יאשרו את המשכנת"א?

    תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 12 ביולי 2016 בשעה 8:14

      אני לא בטוח שיכלילו את ההכנסה של שכר הדירה כי מדובר בדירה יחידה
      בכל מקרה הייתי מנסה להגיש את הבקשה באחד הבנקים ולבדוק את תשובתם, אולי תהיה הפתעה לטובה
      בהצלחה

  45. מאהר הגב 12 ביולי 2016 בשעה 21:00

    יש לי בית בשוי 200000 שח ואינו רשום בטאבו והוא על שמי . האם ניתן לקבל משכנתא לסגירת כל החובות ?

    • משכנתאמן הגב 18 ביולי 2016 בשעה 8:51

      שלום מאהר,
      על הנייר יש לך אפשרות לקבל 100 אלף, אבל אני מסופק אם הבנק יעשה את זה בשל גובה ההלוואה והנכס הנמוך
      בהצלחה

  46. מורן הגב 14 ביולי 2016 בשעה 14:01

    שלום,

    רציתי בבקשה לברר בעניין משכנתא לכל מטרה

    מהן הריביות המקובלות היום למשכנתא כזו?

    רוצה לקחת תוספת של 200 אש"ח

    כמה קל"צ? כמה פריים?

    תודה

    • משכנתאמן הגב 18 ביולי 2016 בשעה 8:48

      שלום מורן,
      זה משתנה מבנק לבנק
      בדרך כלל מדברים על פריים פלוס 1-3
      קל"צ מאוד גבוה – סביב ה- 4% ויותר (תלוי בשנים כמובן)
      בהצלחה

  47. יניב הגב 27 ביולי 2016 בשעה 1:49

    בס"ד
    אני שותף לקבוצת רכישה
    בימים הללו אנחנו מתלבטים אם לקחת מימון מבנק או מקרן חיצונית. קיבלנו הצעות משניהם וכמובן שהקרן יקרה משמעותית .
    שאלות:
    1. האם בתום תקופת הבניה נוכל למחזר את ההלוואה (שהיא כרגע גרייס) ולקבל הלוואה לדיור (משכנתא)?
    2. במידה והתשובה ל-1 היא לא\לא בטוח, אני מעוניין לבצע השוואה: בהנחה שתנאי השוק יהיו דומים להיום. מה הריבית המקובלת עבור הלוואה לכל מטרה לעומת ריבית על משכנתאות (אני יודע שזה מורכב ועם מסלולים, אבל סדר גודל לשם ההשוואה)
    בצקרה שלי מדובר בכ700 אש"ח.

    שלום,
    אני חלק מקבוצת רכישה.

    • משכנתאמן הגב 2 באוגוסט 2016 בשעה 10:55

      שלום יניב,
      1. ברוב קבוצות הרכישה מחליפים את הגרייס בהלוואה רגילה בריביות דיור
      2. בערך 2% יותר יקר
      בהצלחה

  48. חן הגב 11 באוגוסט 2016 בשעה 10:04

    שלום רב,

    אנחנו מעוניינים לקחת הלוואה מסוג "משכנתא לכל מטרה"
    רציתי לדעת לאלו ריביות אני צריך לצפות בכל אחד מהמסלולים:
    קלצ, משתנה כל 5 צמודה/לא צמודה , פריים וקבועה צמודה.

    תודה מראש.

    • משכנתאמן הגב 16 באוגוסט 2016 בשעה 8:26

      שלום חן,
      סביב ה- 4-5 אחוזים
      בהצלחה

  49. מאיר הגב 19 באוגוסט 2016 בשעה 3:25

    בהמשך לשאלה של יניב לענין קבוצת רכישה

    ענית שגרייס ממחזרים לדיור ולא לכל מטרה

    השאלה היתה לגבי הלוואות גרייס מחוץ בנקאי קרנות וכאילו שנלקח כגריס לבניה
    האם בתום הבניה הבנק יתיחס לכך שהקרן נתנה הלוואה לבניה ולפיכך ימחזר ההלוואה לדיור או שעקב שזה לא מבנק יחשבו ההלוואה לכל מטרה

    יתירה מכך אם הדבר תלוי בזה שהדירה מוכנה יתכן שיש לפנות טרם גמר הבניה

    • משכנתאמן הגב 29 באוגוסט 2016 בשעה 20:23

      שלום מאיר,
      ככל הנראה יתייחס כלכל מטרה
      בהצלחה

  50. יואב הגב 30 באוגוסט 2016 בשעה 14:52

    שלום ,

    בכוונתי להשתתף בקבוצת רכישה לרכישת דירה עבורה אני אמור לשלם 1,900,000 ש"ח.
    תנאי ההשתתפות בקבוצה מפרידים בין התשלום בגין רכישת הקרקע והתשלום בגין הבנייה כדלקמן:
    התשלום בגין הקרקע מבוצע בשתי פעימות:
    – תשלום של 25% עם החתימה (סכום של 475,000 ש"ח שישולם מההון העצמי)
    – תשלום של 35% נוספים כעבור 4 חודשים ( סכום של 665,000 ש"ח שישולם ע"י נטילת הלוואת גישור מסחרית מהבנק אותה אני אמור ליטול)
    התשלום בגין הבנייה – סכום של 760,000 ש"ח אשר ימומן ע"י בנק מלווה (כנגד רישום משכנתא מול כל משתתף בנפרד לפי גובה השתתפותו כנהוג בקבוצות רכישה). עוד לא ידוע לי מה תנאי המשכנתא של הליווי הבנקאי, סוג ההלוואה והריבית. אני מניח שזו תהייה הלוואת בלון בריבית 4% אבל לא בטוח.
    צפי סיום הבנייה וקבלת הדירה- 3 שנים.
    השאלה:
    עם סיום הבנייה וקבלת הדירה, בכוונתי לפרוע במלואן את חוב המשכנתא של הבנק המלווה וכן את הלוואת הגישור המסחרית ע"י נטילת משכנתא חדשה כנגד הדירה. לפי מה שהוסבר לי לא קיים כל סידור עם הבנק המלווה לגבי נטילת משכנתא חדשה או מיחזור הקיימת עם קבלת הדירה. בהנתן הנסיבות שתיארתי לעיל , האם אוכל לקבל לשם כך מבנק כלשהו או חברת ביטוח משכנתא רגילה (כלומר לא משכנתא לכל מטרה) בשיעור של 70% או יותר מערך הנכס כפי שייקבע במועד קבלת הדירה? אם התשובה היא לא, האם אוכל לקחת משכנתא לכל מטרה בשיעור 50% מערך הדירה במועד קבלת הדירה או שעצם קבלת המשכנתא מהבנק המלווה בגין הבנייה הוא על חשבון ה-50% ?

    • משכנתאמן הגב 9 בספטמבר 2016 בשעה 8:56

      שלום יואב,
      בדרך כלל לאחר סיום הבניה וקבלת טופס 4 ניתן למחזר את המשכנתא שנלקחה לטובת הנכס למשכנתא רגילה
      אף אחד לא יוכל להתחייב לך על זה, אבל זה המצב כיום
      בהצלחה

  51. גיא הגב 1 בדצמבר 2016 בשעה 23:20

    שלום רב,

    ברצוני לקחת הלוואה בשווי 650K על מנת לקנות מניות בחברה, ולפי הבנתי הדרך היחידה לעשות זאת היא לקחת משכנתא לכל מטרה. יש לי נכס בשווי 1.2M. מה המקום הכי טוב לקחת משכנתא כזו? בבנק או חוץ בנקאי? וגם – האם מטרה זו נחשבת כמוכרת ב"משכנתא לכל מטרה" על פי בנק ישראל?

    תודה,
    -גיא

    • משכנתאמן הגב 7 בדצמבר 2016 בשעה 23:11

      גיא שלום,
      כל בנק יסתכל על כך באופן שונה וחלק יאשרו וחלק ידחו
      מציע לך לעשות סקר שוק מקיף או לקחת איש מקצוע שידע לנתב את זה כמו שצריך
      בהצלחה

  52. שלומי הגב 16 בדצמבר 2016 בשעה 23:48

    שלום,
    ברשותינו דירה שהשווי שלה מוערך ב1.6 מליון ש"ח. אין עליה משכנתא.
    אנו בקרוב נרכוש קרקע ונבנה בית. עלות משוערת של ההוצאה תהיה 1.6 מליון ש"ח, כאשר ברשותנו הון עצמי על סך 200 אלף ש"ח. האם הצעד המתבקש הוא לקחת משכנתא לכל מטרה על הבית הראשון?
    והאם יהיה נכון לקחת את הסכום המינימלי הנדרש בשביל שיהיה הון עצמי מספק, ועל שאר הסכום לקחת משכנתא רגילה?
    תודה

    • משכנתאמן הגב 20 בדצמבר 2016 בשעה 21:36

      שלום שלומי,
      הייתי מציע לקחת 50% על החדש (800 אלף) ואת היתרה (400 אלף) על הישן
      בהצלחה

  53. זהבי הגב 29 בדצמבר 2016 בשעה 1:17

    שלום,
    ברשותי דירה ששוויה 850000 בערך. בעקבות בעיות שרטוט של הבנין שנמשכו זמן רב לא יכולנו לקבל משכנתא מהבנק אלא רק הלוואה – שחילקנו ביני לבין בעלי ואבא שלי.
    אנחנו משלמים כל חודש סה"כ 5600 ש"ח ומקבלים שכירות על הדירה כ2500 ש"ח.
    שאלתי היא האם נוכל לקבל משכנתא על הדירה הקיימת בסך 330000 ש"ח? והאם הריביות יהיו גבוהות ביחס למשכנתאות לטובת קניה.

    • משכנתאמן הגב 9 בינואר 2017 בשעה 13:26

      שלום זהבי,
      1. אם בעיות השרטוט הסתדרו – אז תוכלו לקבל משכנתא
      2. יש מצב שיאפשרו לכם לקחת בריביות דיור אם ניתן יהיה להוכיח שההלוואות נלקחו לדיור
      בהצלחה

      • זהבי הגב 9 בינואר 2017 בשעה 22:04

        היי, תודה על המענה.
        הבנק מסרב לתת משכנתא בתנאים הרגילים היות והבית שלנו כבר חצי שנה (בזכות ההלוואות שהם נתנו כמובן).
        יש מצב להסבר מה זה ריבית דיור??

        תודה רבה!!

        • משכנתאמן הגב 22 בינואר 2017 בשעה 9:58

          ריביות יותר זולות פשוט
          בהצלחה

  54. פיני הגב 30 בינואר 2017 בשעה 22:36

    רכשתי דירה בקבוצת רכישה ויש הלוואות של 270 א"ש שנטלתי מבנקים שונים למימון רכישת הקרקע
    רציתי לקחת משכנתא לכל מטרה מבנק טפחות על דירתי הנוכחית, הם אמרו לי שיש לי אפשרות לקחת הלוואה רק כשיהיה בנק מלוה לקבוצה ועכשיו אני יכול לקחת הלוואה לשיפוץ דירה בסך של 150 א"ש ,בקבוצתי עדיין אוחזים בבירורים לקראת בנק /גורם מלוה והדבר יארוך זמן השאלה היא אם יש אפשרות עכשיו לקבל הלוואה בנימוק אחר חוץ ממימון דירה אחרת או שיפוץ דירה ואיך יתקבל פתאום שינוי בצורך לכסף למשהו אחר מבתחילה? בתודה מראש

    • משכנתאמן הגב 3 בפברואר 2017 בשעה 14:57

      שלום פיני,
      לא עולה לי בראש נימוק אחר
      בהצלחה

  55. יחיאל הגב 12 בפברואר 2017 בשעה 18:38

    שלום
    בבעלותי דירה ללא כל משכנתא או שעבוד בשווי כ 1.1 מ׳ ש״ח.
    אני רוצה להשקיע בנכס בארה״ב (אצל קרוב משפחה שעוסק בכך כ 30 שנה וגר שם ומשקיע מכספו גם כן).
    שאלתי היא, כמה בערך צפוי להיות ההחזר החודשי להלוואה של כ 550,000 ל 15 שנה?
    איפה כדאי לקחת היום הלוואה כזו?
    מה הריבית הצפוייה?

    • משכנתאמן הגב 11 במרץ 2017 בשעה 22:08

      שלום יחיאל,
      1. אני מניח שסביב ה- 2100-2300 ש"ח
      2. בכל בנק שייתן לכם תנאים טובים
      3. סביב ה- 4.5 – 5 אחוזים
      בהצלחה

  56. מאור הגב 28 במרץ 2017 בשעה 12:20

    שלום,
    ברשותי דירה ששוה 1,100,000 ש"ח ללא כל משכנתא עליה (דירה שנתקבלה בירושה)
    הדירה מושכרת בסכום של 3,900 ש"ח בחודש ואיני מעוניין למכור אותה
    אבל על מנת למנף אותי כלכלית שקלתי למשכן את הנכס לקבלת הלוואה לכל מטרה בערך של 50% משווי הנכס קרי 550,000 ש"ח על מנת לקנות נכס נוסף שגם אותו אוכל להשכיר ובכך לכסות את ההשקעה.
    השאלה שלי היא מה הצפי לריבית על סכום כזה והאם בגלל שהכסף הולך לקניית נכס הריבית תהיה זולה יותר?

    • משכנתאמן הגב 23 באפריל 2017 בשעה 18:05

      שלום מאור,
      הריבית תהיה דומה לריבית על הדירה החדשה
      בהצלחה

  57. אבי הגב 13 באפריל 2017 בשעה 17:50

    יש לנו משכנתא של 320000 שקל שמורכבת משני חלקים אחת נגמרת עוד 4שעים והאחרת עוד 7שנים אנחנו משלמים כל חודש 4000שקל
    זה נראה לך הגיוני כי אני שומע על אנשים שבהחזקת כזה מקבלים 800000 שקל מה לעשות פניתי למיחזור וסירבו

    • משכנתאמן הגב 23 באפריל 2017 בשעה 18:11

      שלום אבי,
      לצערי לא כ"כ הבנתי את שאלתך
      אשמח אם תוכל לכתוב בצורה מסודרת

  58. אבי הגב 13 באפריל 2017 בשעה 17:52

    הייתי גם מעונין לקחת משכנתא חדשה לא בבנק לאומי של נניח 600000 ולהחזיר ממנה את ההלוואה הקיימת יש ברשותי אולם מלאכה עם טאבו פרטי בפת בשווי של 1200000 האם זה הגיוני

    • משכנתאמן הגב 23 באפריל 2017 בשעה 18:11

      שלום אבי,
      לצערי לא כ"כ הבנתי את שאלתך
      אשמח אם תוכל לכתוב בצורה מסודרת

  59. טלי הגב 20 באפריל 2017 בשעה 19:38

    שלום,
    תודה רבה על האתר הנפלא.
    יש לי מגרש על שמי, אך עלי לפצות את אחי. שווי הפיצוי 700 אלף. בנוסף אני רוצה לבנות.
    האם אוכל לקבל משכנתא לכל מטרה בשווי 700 אלף+עלות הבניה? בהנחה שיש לי הון עצמי. אם כן, מה יהיו אחוזי המימון?
    אשמח לתשובתך

    • משכנתאמן הגב 3 במאי 2017 בשעה 20:51

      שלום טלי,
      תלוי כמה המגרש שווה
      בהצלחה

  60. יחזקאל הגב 2 במאי 2017 בשעה 14:41

    שלום
    יש לנו דירה שקיבלה לפני שנה שומאות ע״ס 1.1 מ׳.
    אין לנו משכנתא כבר ואנו רוצים להשקיע בנדל״ן סולידי בארה״ב.
    1. איפה נקבל הלוואה בתנאים הכי טובים?
    2. מה החישוב של הנוסחה לגבי מה יישאר לנו לאחר ההחזר למשכנתא?

    • משכנתאמן הגב 3 במאי 2017 בשעה 20:17

      שלום יחזקאל,
      1. יש לבצע סקר שוק
      2. לא הבנתי את השאלה
      בהצלחה

  61. רמי הגב 5 במאי 2017 בשעה 18:35

    שלום.האם ניתן למשכן 2 נכסים בשני בנקים שונים נכס בכל בנק מבלי שכל בנק ידע על המישכון השני?

    • משכנתאמן הגב 14 במאי 2017 בשעה 22:41

      שלום רמי,
      אם מדובר על אותם האנשים אז לא ניתן
      בהצלחה

  62. שלי הגב 28 במאי 2017 בשעה 18:31

    שלום,
    להורים שלי יש שני נכסים בבעלותם ללא משכנתא, אחד בו הם מתגוררים והשני נכס מושכר.
    1. במידה והם רוצים לסייע לי עם הון ראשוני לרכישת דירה, האם הם יכולים למשכן את אחת הדירות ולקבל 50% משווי הנכס כמשכנתא ל-15 שנים או יותר? אבי פנסיונר ( 67).
    מבחינת עלויות, דמי השכירות שהם יקבלו יכסה את ההחזר החודשי.
    2. האם החלוקה למסלולים (שליש פריים וכו') אותו דבר כמו משכנתא רגילה? מה סדר הגודל של הריביות הצפויות?
    תודה.

    • משכנתאמן הגב 28 במאי 2017 בשעה 20:47

      שלום שלי,
      1. חלק מהבנקים יתנו משכנתא עד גיל 80 וחלק פחות
      2. מסלולים וריביות כמו במשכנתא רגילה (לפעמים הריביות יקרות מעט יותר)
      בהצלחה

  63. אסף הגב 6 באוקטובר 2017 בשעה 16:02

    היי,
    זאת אומרת שכדי לרכוש דירה אני יכול לקחת מקסימום 75% מימון אבל מהרגע שרכשתי אותה אני יכול לקבל עליה משכנתא של מקס׳ 50%, זה נשמע קצת לא הגיוני, זה באמת ככה?
    תודה

  64. שמואל הגב 26 באוקטובר 2017 בשעה 14:07

    הי,

    תודה על האתר המעולה קודם כל!

    רציתי לשאול האם ניתן לקחת הלוואה לכל מטרה ע"י מישכון של נכס קיים לטובת רכישת נכס בחו"ל? במקרה כזה הבנק יעביר אתהכסף לחשבון הבנק שלי ומשם אני דואג לבד לתשלום בחו"ל או שאיכשהו הוא מתערב יותר? (במישכון נכס קיים לטובת רכישת נכס אחר בארץ הבנתי שהבנק נותן צ'ק לפקודת המוכר ולא מעביר את הכסף ישירות לחשבון שלי)

    תודה מראש 🙂

    • משכנתאמן הגב 13 בנובמבר 2017 בשעה 7:42

      שלום שמואל,
      1. אפשר
      2. אתם תקבלו את הכסף לחשבון בנק בארץ
      בהצלחה

  65. נגה הגב 26 בנובמבר 2018 בשעה 10:47

    שלום,

    יש לי כבר משכנתא למגורים ובה מסלול פריים הוא יותר משליש המשכנתא (משכנתא ישנה)
    האם לא יתאפשר לי לקחת משכנתא לכל מטרה במסלול פריים בריבית יותר גבוהה ממסלול משכנתא?

    תודה מראש

    • משכנתאמן הגב 15 בדצמבר 2018 בשעה 18:58

      שלום נגה,
      כן
      בהצלחה

  66. יניב הגב 10 ביוני 2019 בשעה 18:02

    היי, רציתי לדעת אם יש דרך כלשהי להתמקח עם הבנק על הריבית שאני לוקח משכנתא לצורך הרחבת הדירה?
    כפי שכתבת הריביות אכן גבוהות יותר לצורך הלוואה לתוספת בניה אך איך אוכל לדעת כמה גבוהות?

    • משכנתאמן הגב 20 ביוני 2019 בשעה 8:03

      שלום יניב,
      תלך לבנק אחר ותבקש הצעה למחזור ותוספת
      בהצלחה

השארת תגובה ל-מוטי

ביטול

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

רוצים לשפר את המשכנתא שלכם עם תמהיל משכנתא שמתאים לכם וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אתכם להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
רוצה לחסוך כסף במשכנתא?

רוצה לשפר את המשכנתא שלך עם תמהיל משכנתא שמתאים לך וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אותך  להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
הצטרפו אליי לפייסבוק
אני משתדל לכתוב פוסט חדש בבלוג כפעם בשבוע, אך אם תרצו להתעדכן באופן שוטף בחדשות על עולם הנדל"ן והמשכנתאות, אתם מוזמנים לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי - בו אני מעדכן פוסט אחד קצר ביום עם המידע הכי חשוב:

מידע חשוב לקוראים בבלוג
כל התוכן המופיע בבלוג מכיל רעיונות כלליים בלבד שאינם מתאימים בוודאות לכל סוג של גולש / לקוח.

אין להתייחס למופיע במאמרים השונים ובתגובות כתחליף לייעוץ מקצועי מותאם אישית ו/או לשיקול דעת עצמאי.

השימוש באתר ובשירותיו מהווה הסכמה כי המידע הנמסר על-ידי לגולשים באופן פרטני הנו על סמך הנתונים שהועברו אליי בלבד וכי יש להפעיל שיקול דעת אישי ביחס להמלצותיי.
בחזרה לקהילה
חלק מהכנסות האתר מוקדשות כתרומה לעמותת "רחשי לב".

העמותה הוקמה בשנת 1989 ומהווה מאז גוף מוביל בשיפור חיי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם באמצעות תמיכה יומיומית, פעילויות שנתיות ובאמצעות מעון יום הנמצא בביה"ח תל השומר ומכיל חדרי אוכל ומנוחה, חדרי גן ולימוד, מחשבים, משחקים וחוגים.

למידע נוסף על העמותה ולתרומה, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של "רחשי לב".
מדדים חשובים
  • ריבית משכנתא ממוצעת
  • מדד המחירים לצרכן
  • מדד תשומות הבניה
  • ריבית בנק ישראל
  • ריבית פריים
כדאי לקרוא גם
  • מדריך משכנתא
  • ביטוח משכנתא – למה צריך את זה בכלל ואיך עושים סקר שוק מקדים?
  • תמהיל משכנתא מומלץ לשנת 2019
  • כל מה שצריך לדעת על משכנתא במחיר למשתכן
  • האם כדאי לבצע כיום מיחזור משכנתא?
  • אילו משימות צריך לבצע לאחר פתיחת תיק משכנתא?
מידע נוסף
  • אודות משכנתאמן
  • משכנתאמן בפייסבוק
  • משכנתאמן בטוויטר
  • משכנתאמן ביוטיוב
  • מפת אתר
  • תנאי שימוש באתר משכנתאמן
  • מדיניות פרטיות באתר משכנתאמן
  • צור קשר
זכויות יוצרים
כל התכנים בבלוג משכנתאמן מופצים תחת רישיון "ייחוס-שימוש לא מסחרי - אישור יצירות נגזרות 3.0 ישראל" של Creative Commons".
ניתן לך החופש לשתף, להעתיק, להפיץ ולהעביר את היצירה בכפוף לייחוס (מתן קרדיט בכל ציטוט או אזכור), שימוש לא מסחרי ואיסור יצירה נגזרת.
כל הזכויות שמורות למשכנתאמן 2011-2019 (C) | פיתוח Code Cat
גלילה לראש העמוד

רוצה לחסוך כסף במשכנתא?

רוצה לשפר את המשכנתא שלך עם תמהיל משכנתא שמתאים לך וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס