משכנתאמן
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
משכנתאמן
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
עמוד הבית»מסלולי משכנתא»זכאות משכנתא – מהי ומי זכאי לקבלה?

זכאות משכנתא – מהי ומי זכאי לקבלה?

משכנתאמן 12 בפברואר 2012 8:57 112 תגובות
רוצים להיפגש עם יועץ משכנתא שנבדק ואושר על-ידי משכנתאמן? לחצו כאן עכשיו לפרטים!
זכאות משכנתא - מהי ומי זכאי לקבלה?
קרדיט: Ambro

בימים האחרונים החל ויכוח בין שני גופים פוליטיים גדולים (מצד אחד ש"ס ומהצד השני של הזירה ישראל ביתנו). הרשו לי לא להכנס לפוליטיקה, אין לי שום רצון לחוות דעה מי צודק בויכוח הזה אלא רק להסביר לכם למה הם מתווכחים.
אני מבין שניחשתם נכון והם מתווכחים על זכאות משכנתא, מושג שבעבר הרחוק (עד לפני 7-8 שנים) היה נחלת כל לוקחי המשכנתאות ובשנים האחרונות כמעט ולא נלקח בכלל על ידי הזוגות הצעירים שקונים דירה.

אז למה אטיאס וליברמן מתעמתים ומה זה זכאות משכנתא – כל הפרטים בפוסט שלפניכם.

זכאות משכנתא – מה זה בכלל?

זכאות משכנתא היא הלוואה שניתנת על ידי המדינה למי שנמצא על ידה זכאי. מבולבלים? גם אני…
סתם, זה מאוד פשוט, המדינה קבעה כמה קריטריונים שאם אתם עומדים בהם אתם תהיו זכאים להלוואה בתנאים אטרקטיביים והיא תקרא הלוואת זכאות.
נשמע מצוין נכון? אז למה אף אחד לא לוקח הלוואת זכאות כבר 8 שנים?

אז זהו, שיש פה שני מכשולים גדולים.

  1. במתכונת הנוכחית אף אחד כבר לא זכאי. אני עוד מעט אעבור על הקריטריונים שהמדינה דורשת לעמוד בהם ואתם תבינו לבד שכנראה שגם אתם לא זכאים.
  2. גם מי שזכאי וצריך לקבל הלוואה בתנאים אטרקטיביים על ידי המדינה מגלה שהתנאים הם לא כל כך אטרקטיביים ועדיף לקחת הלוואה רגילה לחלוטין מהבנק מאשר "טובות מהמדינה".

זכאות משכנתא והמהפכה החברתית –

בתקופה האחרונה לנוכח כל מיני ועדות ורצונם של השרים להראות שהם עובדים… התגלתה העובדה המטורפת הזו שבעצם המדינה כלל לא מסייעת לתושביה כי אף אחד לא משתמש ב"הטבה" של המדינה.

זה גרם לשני דברים חשובים:

  1. הרגיע מעט את הקריטריונים הקשים של המדינה ובכך איפשר ליותר אנשים להשתמש בזכאות.
  2. הוריד את הריבית של הזכאות ובכך הפך אותה ליותר אטרקטיבית

מה הריבית של הזכאות?

נכון לכתיבת שורות אלו (ההחלטה בממשלה עדיין לא יצאה אל הפועל) ריבית הזכאות היא 3% לעשרים שנה או עשרים וחמש (ההלוואה היא בריבית קובעה וצמודה למדד).
בימים אלו אמורים להוריד את הריבית ל3% מה שאמור להפוך אותה ליותר אטרקטיבית ואולי אנשים באמת יתחילו להשתמש בה.

מהם הקריטריונים שבהם צריכים לעמוד על מנת להיות זכאים?

בעבר, כל זוג שהיה לוקח משכנתא היה משתמש בזכאות ואם גובה ההלוואה לא היה מספיק לו הוא היה משתמש בהלוואה המשלימה.
בגלל זה כל הזמן שמעתם בתור ילדים את מושגי המילים: זכאות ומשלימה.
רוב המשכנתא הייתה בהלוואת זכאות על ידי המדינה והשאר היה בהלוואה משלימה על ידי הבנק.

אך ימי "טוב הלב" של המדינה פסחו אל עבר כלכלה חופשית וקפיטליסטית ובאיזור שנת 2004 (ימי הקיצוצים של ביבי) התקשחו התנאים לקבלת זכאות ומאז (כמו שרשמתי למעלה) אין אפשרות כמעט לקבל זכאות וגם אם מקבלים אותה הריבית גבוהה מדי (פה צריך לומר שביבי לא אשם בגובה הריבית מכיוון שמאז הריבית במשק ירדה בפראות ובאוצר לא יכלו לחזות את זה, הם כן יכלו לעדכן את הזכאות כל השנים האלו או למצוא פתרון אוטומטי לעדכון אבל על זה הם לא חשבו).

בעיקרון, נכון לכתיבת שורות אלו (אל תתאמצו אני אומר לכם שהיום זה ה-12/2/2012), יש מספר קריטריונים שצריכים להתאגד על מנת שתוכלו לקבל זכאות:

  1. כל מי שהייתה לו דירה פעם – לא זכאי (כלומר, כל מי שאי פעם היה בעל דירה, גם אם היא הייתה בעלות של 50,000 ₪ בבאר שבע…) לא זכאי לשום הטבה.
  2. רווקים – רק אם אתם מעל גיל 30 (רווקים בני 29 לא זכאים).

אה, ועכשיו בואו נספור נקודות

העיקרון אומר שצריך לאסוף נקודות זכות ואם מגיעים ל-1,000 נקודות מתחילים להכלל בקטגוריית הזכאים ואלי לקבל כמה שקלים בריבית טובות (כיום 100 אלף ₪ ב-3% ל-25 או 28 שנה).
להלן תנאי הנקודות:

  • כל שנת נישואין (או כל שנה מעל גיל 30 לרווקים) = שנת נישואין ראשונה שווה 250 נקודות ולאחר מכן כל שנה שווה 50 נקודות נוספות
  • כל אח שיש לכם = 50 נקודות
  • כל ילד שיש לכם = הילד הראשון מזכה אתכם ב- 350 נקודות וכל ילד נוסף ב- 150 נקודות (החל מהילד החמישי מקבלים רק תוספת של 100 נקודות עבור כל ילד)

עכשיו תסכמו את הכל ונראה כמה קיבלתם (אם יש לכם פחות מאלף נקודות, אתם לא זכאים).
אם יש לכם אלף ומעלה, אז יספרו את משך זמן השירות שלכם וזה יוסיף לכם נקודות (שימו לב, עניין הצבא נספר אך ורק אם הגעתם ל1000 נקודות), אם הגעתם ל999 והייתם 3 שנים בצבא זה לא יעזור לכם, אבל אם הגעתם ל 1000 והייתם 3 שנים בצבא אז הניקוד שלכם יהיה 1360 (10 נקודות עבור כל חודש שירות).

מבולבלים? גם אנחנו …
איו מה לעשות, זכאות בארץ נהייתה כמעט ובלתי מושגת גם אם היא מושגת היא לא בדיוק מיטיבה אתכם, זה לא היה פוסט נגד הממשלה חלילה (למרות שאני אישית חושב שהיא כן יכולה לעזור קצת יותר) וזה לא היה פוסט שנועד להשביז אתכם (אתם צריכים לשמוח שריבית של 3% ל-28 שנה היא לא כל כך אטרקטיבית היום), זה פשוט היה פוסט שנועד לשים את הדברים על השולחן ולהסביר לכם מהי "זכאות משכנתא". ההמלצה שלי בשבילכם, היא לעבור לעומק על הבלוג ובפרט לעיין במדריך משכנתא, על-מנת לדעת כיצד להתמודד עם שאר הדברים הקשורים בתהליך.

ועוד דבר קטן, למה ש"ס וישראל ביתנו מתווכחים?
בעיקרון כולם רוצים לתת שירות טוב לאזרח (במיוחד לפני הבחירות) ולכן הייתה ועדה שקבעה שצריך להגמיש את התנאים לקבלת זכאות ואפילו היא יצאה עם החלטות, אבל הויכוח הוא על סעיף שרוצה ישראל ביתנו להכניס לחוק הזכאות, שיהיה תנאי סף לקבלת זכאות והוא יכולת השתכרות.
אני אסביר, מי שלא עובד ומרוויח לא יוכל להשתמש בכספי הזכאות (הרעיון הוא להרחיק את מצביעי ש"ס מן הזכאות, כי אם הם לא עובדים משמע הם לא יהיו זכאים).
דרך אגב, האוכלוסיה החרדית היא אוכלוסיה שהכי הרבה "זכאית" כי לפי הקריטריונים הישנים יש לכם הכי הרבה ילדים + הכי הרבה אחים ואחיות והם גם מתחתנים מוקדם, כך שהם מגיעים עם וותק בשנות הנישואין.

עכשיו אטיאס וליברמן יתווכחו קצת ויעשו שרירים אחד לשני ומראה מה יהיה (אני מקווה שלא הבנתם מזה שאני תופס צד בעניין הזה כי אני ממש לא). אני חושב שהמדינה צריכה לעזור לכל אזרחיה (גם החרדים וגם העולים החדשים וגם בנימה חברתית זו למעמד הביניים שלה).

אני כאן לשאלות בנושא זכאות שלא עוזרת…

אני מזמין אותך לקבל הצעה לתמהיל משכנתא אוטומטי מותאם אישית ולבצע מכרז בין כל הבנקים!
זכאות משכנתא משכנתא לזכאים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

112 תגובות

  1. אלחנן הגב 27 בנובמבר 2012 בשעה 14:15

    דבר ראשון תודה על כל הנאמר בבלוג אני ממש נעזר בזה.
    ורציתי לשאול שכיום שהריבית לזכאים עומדת על 3% +מדד אם שווה לקחת הלוואה זו או חלק ממנה להרוויח את הנקודה שאפשר לפרוע מוקדם את ההלואה (או אם יש עוד רווחים אשמח לדעת)..
    תודה רבה רבה

    • משכנתאמן הגב 27 בנובמבר 2012 בשעה 21:33

      היי אלחנן,
      תודה רבה על הפרגון – כיף לקרוא שהבלוג מועיל.

      לשאלתך,
      תשווה את זה למסלול אחר שתקבל ותבדוק אם הריבית גבוהה או נמוכה מהזכאות
      לרוב, אני נוהג להמליץ לשלב את הזכאות, עדיין ריבית קבועה ב- 3% לתקופה כזו היא ארוכה ובנוסף האפשרות להחזיר את הכסף ללא עמלה הוא יתרון משמעותי.
      בהצלחה

      • אתי הגב 8 בדצמבר 2015 בשעה 19:14

        היי,
        אני תושבת חוץ ןמעניין אותי לדעת אם תוכל לאמר לי בבקשה האם אני זכאית לקבלת משכנתה כפרודה אן כגרושה עם שלושה ילדים כמובן לאחר ששלמתי את חלקי מההון העצמי שלי
        תודה

        • משכנתאמן הגב 12 בדצמבר 2015 בשעה 18:01

          שלום אתי,
          כל עוד יש הכנסות שניתן להוכיח לא אמורה להיות בעיה
          כמובן שצריך לבדוק מול הבנק ישירות

    • חן הגב 9 ביולי 2016 בשעה 13:52

      האם אשה חד הורית ל-3 ילדים צעירים נכה 100 אחוז ועובדת במשקם- באם תיהיה זכאית לקבל הלוואת זכאות לצורך קניית בית בדיור הציבורי. יש גם קצבת נכות וגם משקם

      • משכנתאמן הגב 11 ביולי 2016 בשעה 10:05

        שלום חן,
        יש לבדוק ישירות מול הבנק / החברות הרלוונטיות שמסייעות בתחום
        בהצלחה

    • מירב הגב 7 באוקטובר 2016 בשעה 21:11

      שאלה:
      אם בעלי הוא בן ממשיך במושב, והשטח רשום על שם אביו, ואנחנו לווים נוספים במשכנתא, נהיה זכאים למשכנתא זכאות-מהמדינה?

      תודה ראש.

      • משכנתאמן הגב 10 באוקטובר 2016 בשעה 9:58

        שלום מירב,
        כל עוד אתם לא רשומים כבעלי הנכס, לא אמורה להיות בעיה
        בהצלחה

  2. משה הגב 8 בינואר 2013 בשעה 21:05

    כל הכבוד על האתר ועל ההשקעה ובעיקר בעיקר על היכולת לפשט דבר כה מורכב!!
    אנחנו זוג צעיר שצריך לקחת משכנתה של 200 אלף
    לפני שביררתי על הזכאות חשבתי לחלק שליש פריים(67 אלף) ושתי שליש קל"צ
    133)
    בדקתי ואנו זכאים ל90 מהמדינה האם לקחת את ה90 מהמדינה ולהישאר עם משכנתה 110 עם אותו יחס)
    אנו מעוניינים להחזיר את כל המשכנתה כולל המענק של ה90 במשך 6 שנים כאשר גבול ההחזר לא יעלה על 5000 חודשית
    מה דעתך ?האם אפשרי ..?האם כדאי?

    • משכנתאמן הגב 9 בינואר 2013 בשעה 13:33

      היי משה,
      תודה רבה על הפרגון!

      לשאלתך,
      אם אתם זכאים ומתכוונים להחזיר תוך תקופה קצרה הזכאות עדיפה,
      בקל"צ ייתכנו עמלות יציאה

  3. יוסי הגב 6 באפריל 2013 בשעה 7:48

    הי משכנתאמן,
    קודם כל גם אני רוצה להצטרף למפרגנים ולאמר ישר כח והמון תודה על הזמן, המאמץ והמחשבה שאתה משקיע בנו.

    כעת שאלה קטנה לגבי הזכאות,
    אם בן זוג אחד היה בבעלותו דירה (נישואים קודמים ונמכרה) ובן זוג שני לא האם עדיין הזוג לא יהיה זכאי?

    תודה!

    • משכנתאמן הגב 7 באפריל 2013 בשעה 0:04

      שלום יוסי,
      אם לאחד מבני הזוג הייתה דירה בעבר, אז בני הזוג לא יוכלו להיחשב כזכאים.
      בהצלחה

  4. ברוך הגב 24 במאי 2013 בשעה 22:17

    שלום איש יקר!
    יש לך אחלה אתר ועזרתך היא פשוט עבודת קודש!

    לי ולאשתי (שנינו מתחת לגיל 30) נולדה בת לפני חצי שנה. אשתי יצאה לחופשת לידה ולאחר חצי שנה (לפני מספר שבועות) התפטרה כדי לטפל בילדה. לפני ההתפטרות הרווחנו יחד 18K וכיום אני מפרנס לבד עם 14K(הכל נטו). מזה 3 שנים אנו משלמים 1300 שקלים לשכר דירה ויש לנו אפשרות להישאר עוד זמן מה בדירה. הדירה קטנה עבורנו ולכן אנו מחפשים משהו חדש.
    כשאשתי עבדה הצלחנו לחסוך 11K בחודש וכיום אנו מצליחים לחסוך 6K.
    חסכנו 230K עד היום וניקבל עוד 250K מההורים מה שיביא אותנו להון עצמי של 480K. אנו מחפשים דירה בסביבות ה 850K כך שנקח משכנתא של כ 400K.
    1. איך היית ממליץ לי לחלק את התמהיל ולאיזה החזר לשאוף?
    העבודה שלי בהיי טק לא יציבה לחלוטין ולכן יש לי חשש לקנות דירה ולהתחייב לבנק.
    2. האם עצם העובדה שאשתי כעת לא עובדת אך תחזור לעבודה בעוד כחצי שנה יכולה לגרום לבנק לא לתת לנו משכנתא או לתת לנו בתנאים לא אטרקטיביים?

    3. בגדול, (וכמובן דעתך בלבד) האם כדאי לרכוש דירה בשנה זו או שכדאי לחכות עוד שנה ולקוות שהחברים החדשים שלנו בכנסת יצאו בתוכנית חדשה לזוגות צעירים?

    רב תודות!

  5. ברוך הגב 25 במאי 2013 בשעה 15:49

    עוד דבר,

    האם כדאי לקחת הלוואות (קטנות בסדר גודלן עם ריבית פריים מינוס 0.8) מקרן ההשתלמות על מנת להגדיל את הסכום שבו מגבילים אותי במסלול הפריים?

    • משכנתאמן הגב 27 במאי 2013 בשעה 0:35

      שלום וברכה,
      1. כאן תוכל למצוא תמהילים ל- 400 אלף, הייתי מכוון להחזר חודשי של 3,500 בערך
      אני מבין שהעבודה לא קבועה, אבל אתה צריך לעשות את השיקול מה קורה אם מפטרים אותך מהעבודה, האם אתה מסוגל למצוא באופן די מהיר (עד 6 חודשים אתה מקבל אבטלה) עבודה בסדר גודל דומה ? במידה וכן, אני לא רואה בעיה חמורה.
      2. כן, התנאים קצת פחות טובים שרק אחד מבני הזוג עובד, נסו להוסיף לווה נוסף להלוואה (אחד מבני המשפחה), זה יעניק לבנק את הביטחון הדרוש לו.
      3. אני מאמין שבני זוג בישראל צריכים לקנות דירה למגורים, אני אישית לא מאמין שהדירות יירדו ולכן הייתי ממליץ על רכישה (אבל זו דעה פרטית שלי ומאוד יכול להיות שאני טועה, כך שאל תבנו את תוכנית חייכם על בסיס דעתי האישית)
      המון המון בהצלחה ותהנו מהילדה
      4. אם ההלוואות הן לפרק זמן ארוך ולא מפריעות לכם בהחזר החודשי הייתי שוקל אותן לחיוב

  6. ברוך הגב 27 במאי 2013 בשעה 9:15

    תודה רבה!
    לגבי נקודה 2, אנו פשוט צריכים לגשת עם אחד ההורים כדי שישמש ערב להלוואת המשכנתא?

    • משכנתאמן הגב 30 במאי 2013 בשעה 0:35

      בדיוק

  7. אלכס הגב 11 באוגוסט 2013 בשעה 16:38

    הי משכנתאמן,
    האם בתנאים של היום שוה לקחת הלוואת זכאות לפי התנאים הרשומים בהמשך?
    כתבתי לך קודם שאני אישית נמצא בעמותה\קבוצת רכישה והתנאים של אשראי בנקאי לא טובים (אנחנו נחשבים יזם עד לקבלת טופס 4) – 500 בקבוע צמודה מש. כל 5 שנים עד 35 שנים בריבית 3.89 (ע+1.5) ו 200 פריים לפי 4.15 (P+0.9) ל 25 שנה ,על בסיס שפיצר.
    חובה לקחת בסדר הזה – פריים לקחת רק בסוף.
    בתודה מראש על התשובה.
    אלכס

    • משכנתאמן הגב 12 באוגוסט 2013 בשעה 15:36

      שלום אלכס,
      בכללי אין כל כך כדאיות בזכאות,
      אבל מול התנאים שלך היא טובה יותר ולכם הייתי כן ממליץ לקחת נזכאות.
      אני אציין רק סייג אחד, אם אחרי הבניה תרצו למחזר את במשכנתא ולקצר את השנים שלה משמעותית, אז הזכאות כבר לא כל כך משנה ומה שצריך לדאוג זה שלא יהיו עמלתי ציאה גבוהות
      בהצלחה

  8. אלכס הגב 18 באוגוסט 2013 בשעה 10:41

    הי משכנאמן,
    בהמשך לפוסט הקודם שלי מ 11 לאוגוסט 2013 :
    קיבלתי אישור זכאות ל 160000 בריבית של 4 אחוז. (לפי כל האתרים הריבית 3 אחוז,יכול להיות שזה עלה ?)
    האם בתנאים האלו שוה לקחת חלק של זכאות במסלול הראשון של משתנה צמודה כל 5 שנים בריבית 3.89 ??
    תודה על התשובה

    • משכנתאמן הגב 20 באוגוסט 2013 בשעה 20:54

      1. אני לא יודע למה הזכאות שלך היא על 4%, אנא בדוק את זה
      2. הריביות האחרות שלך גרועות, אז במקרה שלך הזכאות משתלמת

      בהצלחה

  9. סבטה הגב 5 בספטמבר 2013 בשעה 12:28

    שלום משכנתאמן ותודה על האתר הכל כך עוזר!

    יש לי שאלה –
    האם כדאי לקחת משכנתא בריבית קבועה צמודה ב2.5% ל15 שנה או זכאות לאותה התקופה? לפי מה שהבנתי היתרון של הזכאות כאן הוא רק היציאה ללא הקנסות, ולכן אם אני לא מעוניינת לצאת מוקדם יותר אטרקטיבי בשבילי לקחת את ה2.5%. האם אני טועה?

    תודה מראש!

    • משכנתאמן הגב 7 בספטמבר 2013 בשעה 23:06

      שלום סבטה,
      את צודקת בהחלט, כדאי לקחת קבועה צמודה ב- 2.5% ולא קבועה צמודה ב- 3%.
      אפילו אם היית מתכננת להחזיר חלק מהסכום לפני הזמן הייתי מציע את זה (כי הסיכוי לעמלות היום נמוך) על אחת כמה וכמה שאתם לא מתכננים להחזיר את הכסף לפני כן
      בהצלחה

      • סבטה הגב 11 בספטמבר 2013 בשעה 21:00

        תודה רבה על ההבהרה!! משום מה בבנק ממש לוחצים לקחת את הזכאות ולא מסבירים בכלל על יתרונות/חסרונות והאלטרנטיבות… :-/

        • משכנתאמן הגב 14 בספטמבר 2013 בשעה 21:37

          בשמחה ובהצלחה

  10. יאיר הגב 8 בנובמבר 2013 בשעה 1:35

    תודה רבה על ההבהרות ועל הסיוע בכלל.
    יועצת בנקאית כלשהי טענה שהמדד אליו מצמידים בהלואת זכאות, שונה מהמדד שאליו מצמידים הבנקים (דהיינו יש יתרון לזכאות), האם יש אמת בטענה? או שזה כמו כל הלואה בנקאית צמודה (ולכן עדיף יותר פריים ואפילו קל"צ)? תודה מראש

    • משכנתאמן הגב 11 בנובמבר 2013 בשעה 21:43

      שלום יאיר,
      אין כל הבדל במדד אליו מוצמד הזכאות.
      ההבדל היחיד הוא שבהלוואת זכאות אין עמלות פירעון.
      בהצלחה

  11. נועה הגב 11 בנובמבר 2013 בשעה 9:09

    משכנתאמן שלום,

    נתקלתי בתופעה מוזרה או אולי אפילו לא חוקית-אני מתייעצת איתך:
    חברים שלי קיבלו הצעה למשכנתא מהבנק (לקחו משכנתא שקצת גדולה עליהם ולכן להרבה שנים).
    יש להם זכאות,בגובה 150000 שח.
    במסלול הקבועה צמודה ל30 שנה,הבנק הציע להם ריבית של 3.9% על כל הסכום (כ300000 שח).כאשר ביקשו לקבל את הטבת הזכאות אמרה להם הפקידה שאם יקבלו חלק מהמסלול הזה בריבית זכאות,יעלו להם את הריבית במסלולים האחרים.

    זה נשמע לא הוגן בוודאי,אך האם מותר לבנק לעשות דבר כזה?

    תודה

    • משכנתאמן הגב 11 בנובמבר 2013 בשעה 21:48

      שלום נועה,
      זה אכן נראה לא הוגן,
      יחד עם זאת לבנק מותר לעשות זאת, דרך אגב צריך לזכור שיש גם בנקים אחרים
      בהצלחה

      • נועה הגב 11 בנובמבר 2013 בשעה 22:20

        תודה רבה על תשובתך!
        אין ספק שיש גם בנקים אחרים ואפשר להתמקח,
        אבל התופעה עצמה מטרידה ביותר-אם כבר יש משהו (אמנם לא תמיד שווה להשתמש בו) שהמדינה מסבסדת באופן מסוים,בא הבנק ומנסה להקטין עוד יותר את כדאיות השימוש בו.
        מכעיס ומקומם!

        • משכנתאמן הגב 15 בנובמבר 2013 בשעה 5:46

          מסכים איתך ב- 100%

  12. מיכל הגב 8 בפברואר 2014 בשעה 19:54

    שלום! ותודה על האתר הככ נחוץ!
    שאלה בוסרית – היכן בעצם אני מבררת על זכאותי? לפי הקריטריונים שכתבת אני מעל 1000 נקודות לפני חישוב שירות צבאי. תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 8 בפברואר 2014 בשעה 22:24

      שלום מיכל,
      בכל בנק למשכנתאות תוכלו לברר ולהוציא תעודת זכאות ממשרד השיכון.
      חשוב לדעת שאם הוצאת את התעודה בבנק כלשהו, זה לא מחייב שתיקחו את המשכנתא באותו הבנק וניתן להעביר את התעודה מבנק לבנק
      בהצלחה

  13. יונה הגב 4 במרץ 2014 בשעה 0:43

    כל הכבוד על השקעתך.
    רציתי לדעת מהו הסכום המקסימלי בזכאות??? בעבר שמעתי שהוא סביב ה 300,000 ועכשיו מתברר לי שהסכום המקסימלי הוא 160,000 אשמח לדעת מהו הסכום המקסימלי הנכון… תודה

    • משכנתאמן הגב 6 במרץ 2014 בשעה 0:50

      שלום יונה,
      אני לא סגור על הסכום המדוייק אבל זה בסביבות ה- 160 אלף לדעתי,
      מצרף קישור לאתר משרד השיכון עם סכומי הזכאות
      בהצלחה

  14. שי הגב 1 באפריל 2014 בשעה 11:39

    שלום ותודה על התכנים הנפלאים והמועילים.
    שאלה לגבי משכנתא לזכאים : אנחנו לדוגמא זכאים ל 100,000 ש"ח . יש לנו 240,000 ש"ח הון עצמי ואנו מקווים לקבל מימון של 75% (דירה ראשונה לזוג צעיר). כלומר, נניח והבנק נותן 75% אנו יכולים לקבל סה"כ 720,000 ש"ח מהבנק. נכון ?
    לגבי המשכנתא לזכאים – האם ה 100,000 ש"ח הינם בנוסף למה שהבנק נותן ? כביכול, כחלק מההון העצמי שלנו או שמא הוא יורד מהסכום שהבנק נותן לנו ?
    תודה.

    • משכנתאמן הגב 2 באפריל 2014 בשעה 22:26

      שלום שי,
      הזכאות הינה חלק מהמשכנתא,
      כך שבעבור 240 אל"ש תוכלו לקחת משכנתא של 720 אלף
      בהצלחה

  15. אייזיק הגב 1 ביולי 2014 בשעה 20:59

    שלום

    המידע המפורט לא מעודכן, אם משווים לאופן סכימת הניקוד באתר משרד השיכון:
    https://www.moch.gov.il/siyua_bediyur/mashkanta/Pages/siyua_lemishpachot_vatikot.aspx

    • משכנתאמן הגב 6 ביולי 2014 בשעה 9:37

      שלום אייזיק,
      תודה רבה על הנאמר, אני מיי מתקן זאת

  16. מירב ליבוביץ הגב 28 באוגוסט 2014 בשעה 11:44

    שלום ותודה על האתר המושקע,
    יש לי הלוואת זכאות בסך 140000 ש"ח עד 2031, בריבית 4%+מדד. בתנאי הריבית של היום איך ניתן למחזר הלוואה זו?
    אם לא, האם כדאי לקחת הלוואה לכל מטרה בריבית יותר נוחה ולסגור את הזכאות?

    • משכנתאמן הגב 30 באוגוסט 2014 בשעה 22:22

      שלום מירב,
      את צריכה לפנות לבנק ולבדוק אילו תנאים תוכלי לקבל היום
      לא תהיה לך בעיה למחזר מכיוון שההלוואה ללא עמלות פרעון
      בהצלחה

  17. לידור הגב 15 בספטמבר 2014 בשעה 12:11

    שלום ותודה שאתה עושה לי קצת סדר בבלאגן..
    נתחיל בעיניין שאין לי מושג מאיפה להתחיל כי אני ממש לא מבינה לא בהלוואות, לא בלקיחת משכנתא, ממש כלום מכלום אבל אני בטוחה שתוכל לעזור לי להתחיל מאיפשהו, בגדול לפני שנתיים ילדתי את בכורתי ומאז אני לא עובדת, היא הייתה איתי בבית ולפני 3 ח' הצטרף עוד עולל למשפוח'ס ומאז היא נשלחה למסגרת, כאמור אני לא עובדת, בעלי הוא המפרנס היחידי, יש לנו דירה בבעלותנו (שרשומה על שמו) ואנו משכירים אותה, ובמקביל אנחנו גרים בשכירות ומשלמים פי 2 מהשכירות שאנו לוקחים, כמובן שאנחנו לא רוצים להישאר בשכירות יותר מדי זמן וכבר רוצים להתחיל לחפש דירה למכירה, הבנתי שיש בעיה עם העובדה שאני כבר שנתיים לא עובדת ובחרתי לטפל בילדיי בבית, מבחינת ההלוואה/משכנתא..פה אתה נכנס לתמונה, מה מי מו, האם הדבר נכון ומאיפה כדאי לי להתחיל לברר כי נצטרך סכום דיי גבוה לקניית דירה משלנו..מקווה שהסברתי את עצמי כמו שצריך פחות או יותר ומקווה לתשובה במהרה כי אני דיי אובדת עצות, תודה רבה!

    • משכנתאמן הגב 20 בספטמבר 2014 בשעה 21:10

      שלום לידור,
      בעיקרון אתם יכולים לקחת משכנתא אבל יש 2 תנאים:
      1. שיהיה לכם לפחות 30% הון עצמי (בתנאי שאתם מוכרים את הדירה הקיימת)
      2. שסך המשכורות שלכם יהיה לפחות פי 3 מהחזר המשכנתא (לדוג': אם החזר המשכנתא יהיה 3000 ש"ח אז תצטרכו להשתכר יותר מ- 9000 ש"ח ביחד או לחוד)
      מקווה שעזרתי ובהצלחה

  18. דויד הגב 23 בספטמבר 2014 בשעה 16:46

    מדינה הזויה..מה זה הדבר הזה? בתנאים האלה למה לקרוא לזה "זכאות".

    • משכנתאמן הגב 30 בספטמבר 2014 בשעה 16:57

      שלום דויד,
      התנאים נקבעו לפני מספר שנים כשזה אכן היה אטרקטיבי
      ולכן היום המדינה מייעצת לזוגות למחזר

  19. אליהו הגב 29 באוקטובר 2014 בשעה 17:18

    שלום רב! קבלתי מסבי עליו השלום דירה בירושה. כעת אני מתכוון למכור אותה. האם אוכל לקחת משכנתא כמו כל בן אדם רגיל למרות שהייתה לי דירה פעם? (אני מתכוון למשכנתאות כמו של היום שצריכים לתת 30 אחוז מערך הבית)

    • משכנתאמן הגב 1 בנובמבר 2014 בשעה 21:42

      שלום אליהו,
      תוכל לקחת משכנתא רגילה עד 70% מימון
      בהצלחה

  20. אלי הגב 17 בנובמבר 2014 בשעה 19:45

    שלום רב!
    שמי אלי וראיתי שאתה עוזר לשאלות הגולשים רציתי לשאול שתי שאלות קצרות בנוגע למשכנתאות.
    1. האם מגיעה לי משכנתה אם קיבלתי פטור עפ"י חוק משירות צבאי
    2. והאם אחרי קבלת הפטר של פש"ר אוכל לקבל משכנתה
    בתודה מראש אלי

    • משכנתאמן הגב 19 בנובמבר 2014 בשעה 18:05

      שלום אלי,
      ללא שירות לא תוכל לקבל הלוואת זכאות מהמדינה, אך זה אינו מונע ממך לקבל משכנתא מהבנק
      לצורך כך עליך לפנות לבנק ולקבל אישור עקרוני
      בהצלחה

  21. נטלי הגב 1 בדצמבר 2014 בשעה 7:59

    שלום
    רציתי לשאול בעלי ואני אנחנו רוצים לקחת משכנתה
    בעלי לא עובד הוא מובטל רק אני עובדת ואני גם מקבלת קצבת נכות מביטוח לאומי האם הבנק יתן לנו משכנתה לנו משכנתה?

    • משכנתאמן הגב 4 בדצמבר 2014 בשעה 9:30

      שלום נטלי,
      זה מקרה מורכב,
      ממליץ לנסות ולהיעזר בייעוץ מקצועי
      בהצלחה

  22. ליאת הגב 14 בינואר 2015 בשעה 20:49

    שלום, אנו מעוניינים לקחת משכנתא של 600,000 שח.
    ההחזר החודשי ההתחלתי שאנו רוצים לשלם הוא 2990 ש"ח.
    מהם המסלולים שאתה ממליץ לנו והאם כדאי לקחת חברה לייעוץ משכנתא שילוו אותנו?
    אשמח לתשובה שלך,
    ליאת

    • משכנתאמן הגב 21 בינואר 2015 בשעה 22:42

      שלום ליאת,
      לצערי אין לי אפשרות לבנות תמהיל אישית ללא היכרות
      היעזרו בתמהילים המומלצים באתר או שקלו לקחת ייעוץ מקצועי
      בהצלחה

  23. וליד הגב 14 באפריל 2015 בשעה 19:11

    שלום לך :
    קוראים לי וליד רציתי לשאול אותך שאלה לגבי המשכנתה
    אני רווק בן 26 האם אני יכול לקבל משכנתה לקנית קרקע ?
    תודה לך

    • משכנתאמן הגב 22 באפריל 2015 בשעה 18:39

      שלום וליד,
      בעקרון כן – תלוי כמובן בגובה ההלוואה, באחוז המימון ובהכנסות שלך
      ממליץ לפנות למספר בנקים ולבקש מהם אישור עקרוני להלוואה
      בהצלחה

  24. צבי הגב 17 באפריל 2015 בשעה 12:47

    שלום ותודה רבה על האתר המועיל.
    האם חל שינוי בנושא מאז 2012? כלומר האם עדיין היתרון היחיד של קבועה צמודה של המדינה הינו יכולת ההחזר ללא קנסות?
    אנחנו זכאים למקסימום אבל לא ברור לי האם זה משתלם. חוץ מזה אני מבין שכולם מתלהבים ממסלול קל'צ, מה הקשר להצמדה למדד ואיך זה משפיע ביחס לזכאות שהיא כן צמודה?

    • משכנתאמן הגב 22 באפריל 2015 בשעה 18:27

      שלום צבי,
      זהו עדיין היתרון, וגם הוא הולך ונשחק לאור הפער בין הריבית שניתן להשיג לריבית הזכאות
      המדד מוצמד לקרן שנותרה וכך יתרת ההלוואה גדלה – ולפי סכום זה גם תשלם את הריבית
      בהצלחה

  25. יותם הגב 25 ביולי 2015 בשעה 13:17

    שלום רב,

    1.האם פטור משירות צבאי בגין בעיה רפואית פוגע בהלוואת זכאות או שמא זה משתווה לשירות צבאי?
    2. האם זו הלוואה שניתן לפרוע בכל שלב ללא עמלות ?
    3. האם זה ריבית קבועה אך צמודה למדד ?
    4. האם זה אחוז תוספת לסכום הבסיס שמצוין באתר משרד הבינוי עבור כל חודש שירות צבאי עבור כל אחד מבני הזוג? האם קבע נחשב?

    תודה!!

    • משכנתאמן הגב 4 באוגוסט 2015 בשעה 11:59

      שלום יותם,
      1 לא יודע
      2. כן
      3. קבועה צמודה
      4. זו תוספת לזכאות שמגיעה, קבע לא נחשב
      בהצלחה

  26. ספיר כהן הגב 14 באוקטובר 2015 בשעה 15:20

    הי,
    האם יש בעיה לבקשת זכאות מתחת לגיל 30.. רווקה בת 24 עם עבודה מסודרת?

    תודה מראש!

    • משכנתאמן הגב 14 באוקטובר 2015 בשעה 17:46

      שלום ספיר,
      לא ניתן לקבל זכאות מדינה כרווקה מתחת לגיל 30
      זה לא אומר כמובן שלא תוכלי לקבל משכנתא במידה ואת עומדת בקריטריונים של הבנק מבחינת הכנסות ויחס החזר
      בהצלחה

    • משכנתאמן הגב 20 באוקטובר 2015 בשעה 9:24

      שלום ספיר,
      זכאות משכנתא (מהמדינה) ניתנת רק לנשואים או לרווקים מעל גיל 30 שעומדים בשאר הקריטריונים המצוינים
      זה לא אומר כמובן שלא תוכלי לקבל משכנתא מהבנק, לצורך כך יש לפנות לבנק ולברר
      בהצלחה

  27. נטלי הגב 21 באוקטובר 2015 בשעה 12:39

    שלום , רציתי לשאול בבקשה

    יש לי אישור עקרוני למשכנתא על סך של 975000 ש"ח שזה מלווה 75 % מערך של הנכס
    בנוסף כעולה חדשה וכוי אני זכאית לקבל הלוואת זכאות ממשרד הבינוי והשיכון .

    השאלה האם הלוואה זאת היא חלק מ75 %או בנוסף . או שהלוואת זכאים אני יכולה לממש כהון עצמי לדירה .

    תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 27 באוקטובר 2015 בשעה 13:41

      שלום נטלי,
      הלוואת הזכאות הינה חלק מה-75%
      בהצלהח

  28. מוטי הגב 21 ביוני 2016 בשעה 12:00

    שלום,
    האם בהלוואת זכאות אפשר להחליט על התקופה? או שישנן תקופות קבועות שהממשלה החליטה?
    כמו 20 או 25 שנים בלבד.

    • משכנתאמן הגב 27 ביוני 2016 בשעה 10:11

      שלום מוטי,
      לא, הממשלה החליטה על התקופות ואיזה סכום יוקצה לכל תקופה
      בהצלחה

  29. אלה הגב 23 ביולי 2016 בשעה 23:31

    שלום,
    מצטרפת למיליון הפרגונים שקיבלת, הרווחת אותם ביושר (-:

    א. האם היום (7/16) בגלל עליית הריביות משתלם לשלב זכאות בתמהיל?
    ב. האם התנאים לקבלת הזכאות התגמשו בסוף, ומה הם עכשיו?
    ג. בהנחה שאנחנו זכאים, ולוקחים משכנתא ב68% מימון. האם מבחינת הבנקים, הזכאות נכנסת בתוך ה68% מימון, או מורידה אותו?

    • משכנתאמן הגב 25 ביולי 2016 בשעה 9:02

      שלום אלה,
      1. תלוי בהצעות שתקבלי, כל מקרה לגופו
      2. התנאים עצמם לקבלת הזכאות לא השתנו
      3. הזכאות הינה חלק מאחוז המימון ולא בנוסף אליו
      בהצלחה

  30. גלית הגב 26 ביולי 2016 בשעה 21:35

    הי,
    מצטרפת כמובן לברכת של כולם, האתר פשוט מצוין!!!

    1. האם הזכאות היא רק ל-100 אש"ח?
    2. בדקתי במחשבון- הריבית המומלצת שציינת לקבועה צמודה היא בין 3.5 ל-4,
    אם כך, נכון להיום ריבית של 3% בזכאות היא משתלמת, לא?

    • משכנתאמן הגב 2 באוגוסט 2016 בשעה 11:13

      שלום גלית,
      1. לא, לפי הסכום שתוכלו לקבל (בהתאם לניקוד שלכם)
      2. תלוי בשאר הריביות שתקבלי (ממליץ לקרוא את הפוסט החדש בנושא זה)
      בהצלחה

  31. מרים הגב 3 באוגוסט 2016 בשעה 16:07

    לבעלי 11 אחים לי 5 יחד 16 בלע"ר, 16*50 = 800
    זמן נישואים 1+ = 250 (או יותר?)
    יחד 1050
    מה זה נותן לי?

    • מרים הגב 3 באוגוסט 2016 בשעה 16:14

      יש לציין שרכשנו דירה לפני פחות מחודש "על הנייר"
      וזכינו במחיר מטרה, והייתי רוצה לקחת את הלוואת המדינה למחיר מטרה.
      נראה לך שחוקית זה יתאפשר, או שהדירה בבניה תחשב "שהיה בעבר דירה" למרות שתוך שלוש שנים אנחנו נצטרך למכור אותה?

    • משכנתאמן הגב 8 באוגוסט 2016 בשעה 23:07

      שלום מרים,
      את יכולה להיכנס לסימולטר באתר של משרד השיכון או לבקש מהבנק שיחשב לך מה גובה הלוואת הזכאות שמגיעה לך

  32. יעקב הגב 7 באוקטובר 2016 בשעה 17:07

    יש לי זכאות 350,000 ש"ח בריבית של 3% כבן הקהילה האתיופית. הזכאות רק עד סוף שנת 2016. זכאות נוספת של משרד השיכון בגובה של 220,000 ש"ח, נכון לעת עתה גם בריבית של 3% (חצי אחוז פחות מהריבית הממוצעת). בינואר 2016, אני יכול לקבל אותה ב-1% פחות מהריבית הממוצעת.

    אני לא יודע להחליט, האם לקחת עכשיו 350,000 ש"ח או לחכות לינואר 2017 כדי לזכות ב-220 אלף ש"ח בריבית של 1% פחות מהריבית הממוצעת ולאבד את הזכאות שלי כבן הקהילה האתיופית בגובה של 350 אלף ש"ח.

    אגב, Z-0.5 = 3.000%, האם זה אומר שאחוז הריבית הממוצעת הינה 2.5%?
    (Z- הינה הריבית הממוצעת לזכאות)

    אשמח את עצתך

    • משכנתאמן הגב 10 באוקטובר 2016 בשעה 9:58

      שלום יעקב,
      אני חושב שכדאי לקחת 220 אלף בחצי אחוז יותר ולא לאבד את הזכאות של 350 אלף
      בהצלחה

  33. אשר הגב 11 באוקטובר 2016 בשעה 9:46

    שלום משכנתא מן,

    שאלה בנוגע לסילוק משכנתא:

    נניח ויתרת הקרן (הצמודה למדד) עומדת על 100,000 ש"ח, נניח והמדד עלה בחודש מסוים, ורוצים לסלק, האם הסילוק יעמוד על 100,000 ש"ח או על 100,000 ש"ח + ערך העלייה של המדד?

    תודה על פועלך,
    אשר

    • משכנתאמן הגב 19 באוקטובר 2016 בשעה 16:03

      שלום אשר,
      פלוס המדד
      בהצלחה

  34. אבי הגב 8 בדצמבר 2016 בשעה 0:19

    שלום רב,
    אני רוצה להבין כמה מגיע לנו נקודות, מחשבון באתר של משרד הבינוי אינו עובד..
    אנכנו זוג צעיר, שנתיים אחרי נישאוין, יש לי אחות אחת, אנו עולים חדשים, אשתי בשבוע 20 של הריון ושירתתי בצבא 18 חודשים. נשמח לקבל תשובתכם!
    תודה רבה, אבי.

    • משכנתאמן הגב 20 בדצמבר 2016 בשעה 21:56

      אבי שלום,
      עבור שנות הנישואין 250 נק'
      עבור האחות 50 נק'
      עבור ההריון 350 נק'
      זה אומר 54 אלף לערך ותוספת של 11 אלף עבור השירות הצבאי
      יחד זה יוצא 65 אלף ש"ח
      בהצלחה

  35. מיטל הגב 28 בינואר 2017 בשעה 16:46

    אשמח לשאול שאלה
    לנו מגיע 100,000 ש"ח במסלול הזכאות של 3% צמוד למדד. אני רואה בפורומים השונים שיש שקיבלו ריביות של 2% ואף פחות במסלול הזכאות. אשמח להסבר. מה קובע את גובה הריבית? זה לא אמור להיות אותה הריבית לכולם?
    תודה רבה!

    • משכנתאמן הגב 3 בפברואר 2017 בשעה 15:03

      שלום מיטל,
      מנגנון החישוב הוא כזה,
      לוקחים את הריבית הממוצעת בכל תקופת זמן ומורידים חצי אחוז, אלא אם הריבית גבוהה מ- 3.5% ואז המינימום הוא 3%
      בהצלחה

  36. ליטל הגב 29 בינואר 2017 בשעה 8:11

    אני קצת מבולבלת במידה ואני נמצאת זכאית למשכנתא מהמדינה לפי הנקודות זיכוי האם אני יכולה לממש את המשכנתא הזו ובנוסף לקבל משכנתא מהבנק ?כי יצא לי לפי החישוב שמהמדינה אני זכאית בסביבות 120 אש"ח וזה ממש לא קרוב למחיר שיעזור לי לאכוש דירה

    • משכנתאמן הגב 3 בפברואר 2017 בשעה 15:22

      שלום ליטל,
      כן – ניתן לקבל הלוואה משלימה מהבנק (כמובן שעלייך להגיש בקשה לאישור עקרוני לצורך כך)
      בהצלחה

  37. מיטל הגב 29 בינואר 2017 בשעה 17:07

    שלום
    אשמח לתגובה 🙂 אנחנו מתכננים לסגור משכנתא בימים הקרובים ולא סגורה על עניין הזכאות.
    תודה רבה ושבוע טוב.

    • משכנתאמן הגב 3 בפברואר 2017 בשעה 15:21

      שלום מיטל,
      עניתי על שאלתך היום
      בהצלחה

  38. עפרה הגב 7 במרץ 2017 בשעה 0:54

    היי משכנתאמן!
    אולי כדאי לעדכן את הפוסט/לפרסם לינק לפוסט עידכון מאחר והנתונים עודכנו ב-2015? נניח בדקתי באינטרנט האם היה עדכון לחוק ושמחתי לגלות שלפני 2015 הייתי זכאית רק מגיל 44, אך מאז 2015 אהיה זכאית כבר בגיל 36! 🙂

    • משכנתאמן הגב 11 במרץ 2017 בשעה 22:13

      שלום עפרה,
      אכן פרסמתי פוסט מעודכן יותר בנוגע לזכאות – מצ"ב קישור
      בהצלחה

  39. נדב הגב 9 במרץ 2017 בשעה 20:48

    שלום,
    קודם כל – אחלה בלוג !! מאוד עוזר לאנשים כמוני שהגיעו לכל עניין המשכנתא בבורות מוחלטת. אז תודה לך.

    רציתי לדעת מה יחס ההחזר במסלול הזכאות ?
    כלומר כמה יורד לי מהקרן וכמה מהריבית לאורך חיי המשכנתא והאם ההלוואה הזו "מתנהגת" כמו במסלול אחר שהוא של הבנק.

    תודה מראש

    • משכנתאמן הגב 27 במרץ 2017 בשעה 18:39

      שלום נדב,
      יחס ההחזר נקבע על פי לוח הסילוקין (שפיצר, קרן שווה וכו'), ולכן אין משמעות לזכאות עצמה
      הוא דומה למסלול מקביל
      בהצלחה

  40. יוסי הגב 19 באפריל 2017 בשעה 13:29

    שלום משכנתאמן,
    שמח להודות לך על כל מה שלמדתי מהבלוג המדהים!
    אנחנו צריכים לקחת משכנתא של 350k, ויש לנו זכאות של 177k. האם בריביות של היום ריבית של 3% היא אכן ריבית טובה כמו שהפקידה בבנק טוענת?

    • משכנתאמן הגב 23 באפריל 2017 בשעה 18:06

      שלום יוסי,
      כן
      בהצלחה

  41. יאיר הגב 8 במאי 2017 בשעה 21:22

    ערב טוב.

    רציתי לדעת בקשר לזכאות שכל אח שווה 50 נקודות האם זה משנה מה גיל האח או מצבו המשפחתי?

    תודה

    • משכנתאמן הגב 14 במאי 2017 בשעה 20:16

      שלום יאיר,
      לא, אך הוא חייב להיות תושב ישראל
      בהצלחה

  42. סיון הגב 18 במאי 2017 בשעה 18:37

    כייף לקרוא משהו שהוא בשפה שכולם מבינים , אך יש לי שאלה , בבנק אמרו לי שישלי זכאות של 150אלף שקל ב3% , אני עדיין לא מבינה מה זה אומר? כאילו המדינה מלווה לי 150 אלף והבנק את כל השאר? אשמח לתשובתך.

    • משכנתאמן הגב 28 במאי 2017 בשעה 21:05

      שלום סיון,
      בדיוק – 150 אלף יתקבלו מהמדינה (באמצעות הבנק), והיתרה מכספי הבנק עצמו
      בהצלחה

  43. טימור הגב 14 באוקטובר 2018 בשעה 21:39

    שלום ותודה על עזרה שלך.
    רציתי לדעת העם הזכאות מגיע לי גם למחזור משכנתא ?

    • משכנתאמן הגב 15 באוקטובר 2018 בשעה 8:38

      שלום טימור,
      לא – זכאות משכנתא ניתנת רק בלקיחת משכנתא ראשונה
      בהצלחה

  44. טימור הגב 15 באוקטובר 2018 בשעה 9:26

    תודה

  45. שמחה כהן הגב 7 באוגוסט 2019 בשעה 12:15

    שמאי מקרקעין צריך לתת הנחה למי שיש לו תעודת זכאות,
    פניתי כבר לשני שמאים וכשביקשו את התשלום רצו תשלום בתעריף רגיל
    וכששמעו שיש לי תעריף של זכאות התחילו להמציא סעיפים מסעיפים שונים וכשהוכחנו להם שהצדק איתנו
    דרשו גרמושקה מצולמת כולה מה שאף שמאי לא צריך ולא מצלם וזה לא הגיוני לצלם ואחד רצה את כולה שנעביר לו וגרמושקא לא יוצאת מידי הקבלן.
    יוצא מכך ששניהם צוחקים על התעריף של הזכאות… מה אני עושה?

    • משכנתאמן הגב 15 באוגוסט 2019 בשעה 10:50

      שלום שמחה,
      יש לפנות לבנק ישראל בנושא

  46. שמחה כהן הגב 7 באוגוסט 2019 בשעה 12:19

    השמאים לא רוצים לתת לי תעריף של זכאות הם רוצים צילום של גרמושקא או את כולה אצלם הרגע ששומעים שיש לי תעריף זכאות.
    מה עושים?

    • משכנתאמן הגב 15 באוגוסט 2019 בשעה 10:49

      שלום שמחה,
      תנסה לפנות לבנק ישראל בעניין
      לעניין הגרמושקה, לצערי אין לי תשובה
      בהצלחה

  47. רמי הגב 23 בדצמבר 2019 בשעה 8:30

    שלום
    קראתי שחסרי דירה 10 שנים יכולים לקבל שוב זכאות גם אם בעבר לקחו משכנתא מסובסדת מהמדינה .
    זה נכון?

    • משכנתאמן הגב 6 בינואר 2020 בשעה 14:37

      שלום רמי,
      לדעתי לא, אבל אפשר לבדוק מול משרד השיכון
      בהצלחה

  48. אביד הגב 14 בינואר 2020 בשעה 0:44

    שלום,
    א. תודה רבה על האתר ותכניו. למדתי רבות!
    ב. אני בוחן אפשרות למחזור משכתנא ששליש ממנה הוא בזכאות (על פי התנאים ה"חדשים" 0.5 פחות מהריבית הממוצעת). לא הצלחתי למצוא מידע לגבי מה קורה לזכאות – האם היא נעלמת? האם ניתן לגרור אותה לבנק החדש? או שאולי אמורים לפצל את הסכומים ולהשאיר את הלוואת הזכאות בבנק הישן?

    שוב תודה!

    • משכנתאמן הגב 27 בינואר 2020 בשעה 18:33

      שלום וברכה,
      על הנייר אפשר להשאיר את הזכאות בבנק הישן (למרות שכמעט כבר ולא עושים זאת)
      בהצלחה

  49. יונתן דשן הגב 27 ביולי 2020 בשעה 12:36

    אני זכאי לקבל משכנתא במסלול זכאות אלא שכיון שעשיתי ג"כ סיוע בשכר דירה ושם יש לי סוג של תעודה אז אין לי אפשרות להוציא תעודה לזכאות בבנק ואני תקוע בין שמים לארץ אני חייב עזרה דחוף

    • משכנתאמן הגב 29 ביולי 2020 בשעה 17:53

      שלום יונתן,
      לדעתי לא אמורה להיות בעיה – תפנה בבקשה למשרד הבינוי והשיכון כדי שיסייעו לך לקדם זאת מול הבנק
      בהצלחה

  50. יונתן הגב 28 ביולי 2020 בשעה 19:25

    מי שיש לו תעודה לסיוע בדיור האם הוא יכול עם התעודה הזו להוציא זכאות למשכנתא או שאין קשר

    • משכנתאמן הגב 29 ביולי 2020 בשעה 17:52

      שלום יונתן,
      למיטב ידיעתי אין קשר – אך כדאי לבדוק מול משרד הבינוי והשיכון
      בהצלחה

  51. יונתן הגב 28 ביולי 2020 בשעה 19:25

    האם יש עמלת פירעון מוקדם במשכנתא של זכאות

    • משכנתאמן הגב 29 ביולי 2020 בשעה 17:52

      שלום יונתן,
      בזכאות אין עמלת פרעון

השארת תגובה ל-אלכס

ביטול

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

רוצים לשפר את המשכנתא שלכם עם תמהיל משכנתא שמתאים לכם וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אתכם להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
רוצה לחסוך כסף במשכנתא?

רוצה לשפר את המשכנתא שלך עם תמהיל משכנתא שמתאים לך וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אותך  להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
הצטרפו אליי לפייסבוק
אני משתדל לכתוב פוסט חדש בבלוג כפעם בשבוע, אך אם תרצו להתעדכן באופן שוטף בחדשות על עולם הנדל"ן והמשכנתאות, אתם מוזמנים לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי - בו אני מעדכן פוסט אחד קצר ביום עם המידע הכי חשוב:

מידע חשוב לקוראים בבלוג
כל התוכן המופיע בבלוג מכיל רעיונות כלליים בלבד שאינם מתאימים בוודאות לכל סוג של גולש / לקוח.

אין להתייחס למופיע במאמרים השונים ובתגובות כתחליף לייעוץ מקצועי מותאם אישית ו/או לשיקול דעת עצמאי.

השימוש באתר ובשירותיו מהווה הסכמה כי המידע הנמסר על-ידי לגולשים באופן פרטני הנו על סמך הנתונים שהועברו אליי בלבד וכי יש להפעיל שיקול דעת אישי ביחס להמלצותיי.
בחזרה לקהילה
חלק מהכנסות האתר מוקדשות כתרומה לעמותת "רחשי לב".

העמותה הוקמה בשנת 1989 ומהווה מאז גוף מוביל בשיפור חיי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם באמצעות תמיכה יומיומית, פעילויות שנתיות ובאמצעות מעון יום הנמצא בביה"ח תל השומר ומכיל חדרי אוכל ומנוחה, חדרי גן ולימוד, מחשבים, משחקים וחוגים.

למידע נוסף על העמותה ולתרומה, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של "רחשי לב".
מדדים חשובים
  • ריבית משכנתא ממוצעת
  • מדד המחירים לצרכן
  • מדד תשומות הבניה
  • ריבית בנק ישראל
  • ריבית פריים
כדאי לקרוא גם
  • מדריך משכנתא
  • ביטוח משכנתא – למה צריך את זה בכלל ואיך עושים סקר שוק מקדים?
  • תמהיל משכנתא מומלץ לשנת 2022
  • כל מה שצריך לדעת על משכנתא במחיר למשתכן
  • כל מה שצריך לדעת על מיחזור משכנתא!
  • אילו משימות צריך לבצע לאחר פתיחת תיק משכנתא?
מידע נוסף
  • אודות משכנתאמן
  • משכנתאמן בפייסבוק
  • משכנתאמן בטוויטר
  • משכנתאמן ביוטיוב
  • מפת אתר
  • תנאי שימוש באתר משכנתאמן
  • מדיניות פרטיות באתר משכנתאמן
  • צור קשר
זכויות יוצרים
כל התכנים בבלוג משכנתאמן מופצים תחת רישיון "ייחוס-שימוש לא מסחרי - אישור יצירות נגזרות 3.0 ישראל" של Creative Commons".
ניתן לך החופש לשתף, להעתיק, להפיץ ולהעביר את היצירה בכפוף לייחוס (מתן קרדיט בכל ציטוט או אזכור), שימוש לא מסחרי ואיסור יצירה נגזרת.
כל הזכויות שמורות למשכנתאמן 2011-2022 (C) | פיתוח Code Cat
גלילה לראש העמוד

רוצה לחסוך כסף במשכנתא?

רוצה לשפר את המשכנתא שלך עם תמהיל משכנתא שמתאים לך וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס