בתקופה האחרונה אני בטוח שאתם מרגישים שאין עם מי לדבר בבנקים, בטלפונים לא עונים, למיילים כמעט ולא מגיבים ומאוד קשה ליצור עמם קשר.
קודם כל שתדעו, שזה תמיד היה כך. השירות בבנקים לא תמיד היה מהמובילים במשק ולמרות שהם בהחלט השתפרו בשנים האחרונות יש להם עוד הרבה מה לשפר.
בנוסף לכך, החודש קרו במקביל חמישה דברים שמקשים עוד יותר על חייהם של הבנקאים ועל האפשרות שלכם ליצור עמם קשר.
אני אספר לכם מה קרה ואתן 2 טיפים איך ליצור קשר באופן אפקטיבי.
אז מה קרה?
1. אפקט כחלון
בשנים האחרונות הרבה אנשים רכשו דירה להשקעה, חלקם גם ישבו על הגדר והמתינו להזדמנות.
ההזדמנות הזו (בצורה קצת פרדוקסאלית) הגיעה מכיוונו של שר האוצר, מר משה כחלון, שהעלה את מס הרכישה.
באותו רגע ששמעו על כך כל אותם האנשים שישבו על הגדר הם התנפלו על הדירות, עשו חוזים מהירים (על מנת לא לגלם את התוספת של מס הרכישה) ויצרו גל עסקאות גדול במשק ובעקבות כך נוצר לחץ גדול על הבנקים למשכנתאות.
2. עליית הריביות
בחודש האחרון ראינו עליה די דרמטית בריביות (בעיקר בקל"צים), זה עודד (גם כן בצורה פרדוקסאלית) אנשים לקחת משכנתא עכשיו.
זה לא נעים לראות שמעלים לכם את הריבית בחצי אחוז ביום אחד ובאופן טבעי אנחנו מתחילים לחשוש ולחטוף את הריבית הנוכחית רק על מנת שהיא לא תעלה עוד.
גל האנשים שנהרו לסניפים על מנת לקחת את הריביות העכשוויות על מנת שלא יעלו שוב ושוב יצר עוד יותר עומס על הבנקים.
3. מעברי דירות
חודשי הקיץ תמיד היו חודשים מאוד עמוסים בבנקים למשכנתאות, כי באופן טבעי אנשים מתכננים את מעברי הדירות לתקופה זו (לפני תחילת שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר), וכשכולם יחדיו רוצים לעבור זה יוצר לחץ מאוד גדול בבנקים כי הביקושים גדלים לחודשים מסוימים בלבד.
4. יולי-אוגוסט
עוד פן היסטורי שמביא איתו לחץ גדול על סניפי הבנק אלו חודשי הקיץ.
הבנקאים הם גם כן הורים לילדים וגם הם מתכננים את החופשות שלהם לחודשי הקיץ, כאשר כמעט כל בנקאי לוקח חופש של שבוע – שבועיים בחודשי הקיץ זה יוצר חוסר בכח אדם ומכאן קל מאוד להגיע ללחץ בסניף שעובד בחוסר כח אדם.
5. הבנקים שבעים
זה אולי המפשט הכי פרדוקסאלי שאמרתי כאן והוא לא נשמע כי הגיוני כי הבנקים אף פעם לא שבעים.
אבל עדיין, הבנקים עברו שנה מאוד מוצלחת בתחום המשכנתאות (זה נמשך כבר כמה שנים אבל השנה היא בהחלט השיא), ומה לעשות כאשר מרוויחים מספיק ואולי "קצת יותר מדי" יש קצת ירידת מתח וכבר "לא מתאבדים על כל עסקה", ולכן אתם מרגישים קצת אפאטיות מן הבנקאים וכבר לא נוצר הרושם שכולם רודפים אחריכם.
אז מה עושים?
אין לי פתרונות קסם, אלא 2 טיפים קטנים שאולי יצליחו לעזור לכם לעבור את התקופה הזו.
1. יישרו קו מראש עם הבנקאים
תשאלו את הבנקאי בפגישה הראשונה איך הכי נוח לו שתצרו איתו קשר (טלפון / מייל וכו') והסבירו לו כי אתם מצפים ממנו למענה מהיר.
באופן טבעי, אם גורם כלשהו הבטיח לכם משהו הוא יזכור את ההבטחה הזו ולא ירצה "לשבור את מילתו" וייתכן שתקבלו עדיפות בכל הכאוס שנמצא בו הבנקאי.
2. לכו לסניף
ראיתם ששום דבר לא מתקדם? אתם לא מקבלים תשובות? פשוט הניעו את הרכב והגיעו לסניף, הרבה יותר קל להתעלם מטלפון שמצלצל או ממייל שמתקבל מאשר ממישהו שמגיע לסניף ומבקש תשובות.
לסיכום,
זוהי תקופה לחוצה לכולם, הרי גם אתם בחופש וקצת עסוקים עם הילדים וכו' וכמובן נמצאים בלחצים נוספים עם הדירה. מנגד הבנקאים עמוסים לעייפה ומאוד קשה לתת מענה לכולם.
נסו לשאוף הרבה אוויר, להבין שזה המצב ולנסות לעשות את הדברים בצורה יעילה יותר והכי חשוב עם כמה שפחות לחץ (שבדרך כלל רק מקלקל וגורם לנו לא לחשוב נכון ולפעול מתוך רגש).
אשמח לדעת אם יש לכם רעיונות טובים נוספים ליצירת קשר עם הבנקאים כדי לשפר את היעילות של כולם.
נ.ב: אני מזמין אתכם להירשם לניוזלטר של האתר (זה בחינם וללא דואר זבל) ולהיות הראשונים שמקבלים עדכונים על פוסטים חדשים – ההרשמה מתבצעת מכאן.