משכנתאמן
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
משכנתאמן
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מחשבון משכנתא
  • יועץ משכנתא מומלץ
  • חסכון בביטוח המשכנתא
  • מכרז בין הבנקים Walty
  • קטגוריות
    • ריבית משכנתא
    • תמהיל משכנתא
    • ייעוץ משכנתאות
    • ביטוח משכנתא
    • מסלולי משכנתא
    • עמלת פירעון מוקדם
    • מיחזור משכנתא
    • לוחות סילוקין
    • מדריך משכנתא
    • מחיר למשתכן
    • טיפים למשכנתא
    • הצעות משכנתא נבחרות
    • חיסכון, גמל והשתלמות
    • חדשות משכנתא
    • מחירי הנדל"ן
    • פוסטים כלליים
עמוד הבית»חדשות משכנתא»בנק ישראל מרחיב ומגביל את אחוזי המימון של המשכנתאות

בנק ישראל מרחיב ומגביל את אחוזי המימון של המשכנתאות

משכנתאמן 30 באוקטובר 2012 6:15 70 תגובות
רוצים להיפגש עם יועץ משכנתא שנבדק ואושר על-ידי משכנתאמן? לחצו כאן עכשיו לפרטים!
בנק ישראל מרחיב ומגביל את אחוזי המימון של המשכנתאות
קרדיט: FreeDigitalPhotos.net

רק אתמול כתבתי לכם על ההגבלה הישנה של בנק ישראל והזכרתי שיש שמועות על כך שבנק ישראל ובראשו הנגיד, סטנלי פישר, מתכנן הגבלות נוספות.

ובכן, אתמול יצאו שתי הודעות מטעם בנק ישראל.
הראשונה, טובה לכולנו 🙂
בנק ישראל הוריד את הריבית ברבע אחוז ועכשיו ריבית הפריים עומדת על 3.5% ולא על 3.75% כפי שהיה עד היום.

זה מוזיל לנו את המשכנתא כי ריבית הפריים משפיעה על כל הריביות האחרות (המשתנות, הקבועות, הקל"צ והמל"צ) ומורידה גם אותן (הריבית היחידה שלא מושפעת מזה היא הריבית המטחי"ת של הדולר והיורו).

הפריים יירד אוטומטית ביום חמישי (הראשון לנובמבר), הריביות הקבועות והמשתנות ירדו גם הן אבל לא באופן מהיר אלא ייקח להן בין שבוע לשלושה שבועות לרדת והן לא ירדו ב-0.25% אלא באיזור ה-0.15% פלוס מינוס.

ההודעה השנייה כבר יותר מורכבת ואני רוצה להסביר אותה במילים פשוטות, היא מתחלקת לכמה סוגי אוכלוסיה ואני אסביר לגבי כל אחת בנפרד.

האוכלוסיה הראשונה – למי שאין עדיין דירה:

"חסרי הדירה" יכלו עד היום לקחת מימון מהבנק בגובה של 70% (כלומר, אם רצו לקנות דירה במיליון ₪ הם היו צריכים להביא 300 אלף ₪ מהבית), בנק ישראל הגדיל את האפשרות של המימון ומאפשר היום לקחת עד 75% מימון (במקרה שלנו, תצטרכו להביא "רק" 250 אלף).

זוהי בעצם הטבה עם האוכלוסיה הזו, מכיוון שהבנק מאפשר לה לקחת יותר אחוזי מימון מאשר בעבר ובבכל מטיב עם הזוגות הצעירים שהם בעיקר "חסרי הדירה".

הערה חשובה:
בנק ישראל לא הזכיר מה קורה למי שרוצה לקחת מימון בגובה 90% בעזרת EMI אך כפי שזה מסתמן כעת ומבירורים שעשיתי בנושא לא ניתן יהיה להשתמש יותר ב- EMI.
הרחבתי בנושא בפוסט הבא

האוכלוסיה השניה – למי שמשדרג דירה (מוכר וקונה במקביל):

לאוכלוסיית ה"משדרגים" אין שינוי ממשי.
בנק ישראל מגביל אותם לקחת עד 70% מימון וזה בעצם אותו המצב שהיה עד היום.
גם היום לאוכלוסיה זו התאפשר לקחת 70% מימון כך שלא נעשה שום שינוי.

הערה חשובה:

בנק ישראל לא הזכיר מה קורה למי שרוצה לקחת מימון בגובה 90% בעזרת EMI אך כפי שזה מסתמן כעת ומבירורים שעשיתי בנושא לא ניתן יהיה להשתמש יותר ב- EMI.
הרחבתי בנושא בפוסט הבא

האוכלוסיה השלישית – למי שרוצה לקנות דירה להשקעה:

פה בנק ישראל מטיל "פצצה" ובעצם משנה את התמונה מקצה לקצה.
הבנק מגביל את אוכלוסיית המשקיעים למימון של 50% בלבד משווי הדירה להשקעה (כלומר, אם אתם רוצים לרכוש דירה בסך מיליון ₪ תצטרכו להביא 500,000 ₪ מהבית).
עד היום יכלו המשקיעים לקחת מימון של 70% ועכשיו בנק ישראל מגביל אותם ל- 50% בלבד.

הערה חשובה:
בנק ישראל לא הזכיר מה קורה למי שרוצה לקחת מימון בגובה 90% בעזרת EMI אך כפי שזה מסתמן כעת ומבירורים שעשיתי בנושא לא ניתן יהיה להשתמש יותר ב- EMI.
הרחבתי בנושא בפוסט הבא

למה בנק ישראל הגביל והרחיב את המימון לכל האוכלוסיות?

  1. הוא רוצה לעצור את עליית המחירים בנדל"ן ורוצה להוציא את "המשקיעים" מהמשחק.
    מתוך רעיון שאם המשקיעים ייצאו מהשוק הביקוש יירד ובעקבותיו גם המחירים.
  2. הוא לא רוצה לפגוע בזוגות הצעירים שרוצים לרכוש דירה ואין להם מספיק מימון ולכן מרחיב להם את המימון ל- 75% מתוך רעיון להטיב עמם ולעזור להם לרכוש דירה.

כמו כן, חשוב לדעת שלמי שיש כבר אישור עקרוני הוא יוכל להשתמש בו (כל עוד האישור הונפק עד ה- 1.11.12) וההגבלות לא יחולו עליו.

אני יודע שיש הרבה שאלות ודברים "לא סגורים", בדיוק בשביל זה אני פה ואתם יכולים לשאול כל מה שתרצו ואנסה להגיב במהירות.

נ.ב
בשביל המקרים האלו אני רוצה שתהיו ברשימת התפוצה שלי, כי אז אתם מקבלים את המידע בזמן אמת ויכולים להתכונן בהתאם.
למי שעדיין לא עשה זאת, הרישום הוא דרך הדף הזה וזה שירות ללא תשלום וללא דואר זבל.

אני מזמין אותך לקבל הצעה לתמהיל משכנתא אוטומטי מותאם אישית ולבצע מכרז בין כל הבנקים!
אחוז מימון בנק ישראל הגבלה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

70 תגובות

  1. לירן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 7:46

    האם תוכל בבקשה לשנות את התמהילים באתר ע״פ הריבית החדשה?

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 8:17

      היי לירן,

      התמהילים עצמם ככל הנראה לא יעברו שינויים אלא רק אעדכן את הריביות המומלצות המופיעות.
      בכל אופן זה יקח ככל הנראה מספר ימים עד שאעבור על כל הנתונים (ועד שהשינויים יכנסו בפועל).

      אם תרצה לבצע הערכה לגבי הריביות החדשות שיהיו, ניתן להתייחס לנתונים הבאים:
      הפריים יירד אוטומטית ביום חמישי (הראשון לנובמבר),
      הריביות הקבועות והמשתנות ירדו גם הן אבל לא באופן מהיר אלא ייקח להם בין שבוע לשלושה שבועות לרדת והן לא ירדו ב0.25% אלא באיזור ה0.15% פלוס מינוס.

  2. ארי הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 9:00

    ראשית כל, ברצוני לברך אותך על האתר הנפלא שלך. ממש מקצועי.
    השאלה שלי מתייחסת להגדלת המימון ל"חסרי דירה" – מה עם אלו שקונים דירה ביהודה ושומרון ? עד אתמול היה מותר להם לקחת עד 60% – האם גם להם זה יגדל בעוד 5% ?
    בברכה, ארי.

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:16

      היי ארי,
      תודה רבה לך על הפרגון!

      לשאלתך,
      ייתכן וכן, זה כבר תלוי במדיניות של הבנק ולא של בנק ישראל (בנק ישראל אפשר להם לתת גם 70% אבל הם החליטו לתת עד 60%),
      צריך לשאול אותם ספציפית מה קורה עכשיו בנושא.

      בהצלחה

  3. ברקת חן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 9:22

    משכנתא מן בקר טוב
    רוצה לומר שהאתר שלך כ"כ ברור ומוסבר ערוך כ"כ טוב
    תודה על הכל באמת עזרת לי מאוד

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:13

      היי,
      אני שמח תמיד לעזור.
      כייף לי לשמוע שזה מביא תועלת 🙂

      בהצלחה

  4. ל. הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 9:38

    שלום רב!
    יש לי אישור עקרוני מ- 3 בנקים על קבלת המשכנתא ואנו דנים כעת בנושא הריביות.
    האם כדאי לי להמתין לשינוי הריביות הקבועות והמשתנות ורק אח"כ לסגור עם אחד הבנקים או שההמתנה תגרום לכך שההגבלות החדשות יחולו עלי ?
    תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:17

      היי,

      תבדקו איתם שהאישור העקרוני בתוקף וההגבלות לא צריכות להיות מוחלות עליך (כי הם על בקשות שיוגשו החל מה- 1.11)
      עוד שבועיים שלושה הריביות יירדו לאט לאט וכך תרוויחו משני העולמות.
      בכל מקרה, תבדקו גם בבנק שמה שאמרתי הוא תקף ונכון.

  5. יקיר הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 10:11

    היי, תודה על הפוסט החשוב.

    אני ממש עכשיו עומד בפני סגירת משכנתא עם הבנק. שליש בפריים, שליש קלצ ושליש משתנה 5 צמודת מדד. יש משהו שכדאי לי לעשות/לא לעשות לפני שאני חותם? אולי להמתין שהריביות יוזלו?

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:21

      היי יקיר,

      אם לא לחוץ לך,
      תמתין כשבועיים עד חודש, בזמן הזה הריביות צריכות לרדת.

  6. יוסי הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 11:04

    שלום לך רק אתמול הייתי בבנק לקבל אישור על רביות לפני חתימת חוזה
    ההצעה על 553000 בשיעור של 86% בעזרת emi
    ההצעה היא שליש פריים ושליש קל״צ
    פריים 0.6- ל 30 שנה
    קל״צ 5.3 ל 25 שנה

    מה אתה אומר בגדול על התמהיל ?
    ובעקבות שינוי הריבית ואחוזי המימון מה אני יכול לשפר והאם האחוזים לטובתי?

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:21

      היי יוסי,

      מבחינת אחוזי המימון אתה נפגע ולא משתפר (כי אחוזי המימון שלך גבוהים).
      מבחינת ריביות הפריים יירד אוטומטית ב0.25%, המשתנה והקל"צ יירדו באיזור ה0.15%.
      בהחלט הייתי הולך לבנק ומבקש הנחה בהתאם לריבית שירדה.

      לגבי התמהיל,
      ציינת שליש קל"צ ושליש פריים, איפה עוד שליש?

      • יוסי הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 10:53

        סליחה הכוונה היא ל 2/3 קלצ ו שליש פריים
        שיפרו את הקלצ ל 5.21 ל 25 שנה , הפריים נשאר אותו הדבר
        יש סיכוי לשיפור רביות אחרי שאני מציג חוזה?

        ולא הבנתי למה אני נפגע באחוזי המימון אני קונה דירה ראשונה לכן אחוז המימון הוא 75 שזה השתפרות לעומת אחוז מימון של 70 אחוז לפני השינוי לקוני דירה ראשונה לא?

        • ארי הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 13:10

          לפי מה שהבנתי ההוראות החדשות של בנק ישראל מתייחסות לכך שאתה יכול לקבל 75% מימון, אבל עד 75% ולא 86% כפי שרצית בעזרת EMI.
          לך עכשיו לחפש 11% מימון נוספים – סיפור מאד לא פשוט.
          בכל מקרה, אני מאחל לך בהצלחה, בע"ה.

          • משכנתאמן הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 13:15

            נכון לרגע זה אין התייחסות מדויקת ל-EMI… אעדכן כמובן אם אדע משהו חדש

            • משכנתאמן הגב 2 בנובמבר 2012 בשעה 6:02

              היי, קיים עדכון בנושא – הרחבתי בפוסט הבא

        • משכנתאמן הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 13:12

          צודק,
          אתה לא נפגע אבל גם לא משתפר (המצב נשאר אותו הדבר).
          לגבי התמהיל, הוא טוב.
          לגבי הקל"צ אתה יכול להוריד בריבית.

          • יוסי הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 14:07

            הבנק הוריד מ 5.3 ל 5.2 בקלצ יש איזה טריק להוריד אותם עוד קצת ?
            מה לגבי הפריים -0.6 זה בסדר , הם אומרים שלמשכנתא באחוזי סיכון זה בסדר

            • משכנתאמן הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 23:19

              ההורדה של הקל"צ סבירה.
              לגבי הפריים הם צודקים, אבל תנסה עוד פעם – אולי הפעם זה יצליח (אתה חייב להדגיש להם שיש לך הצעות מקבילות בבנקים אחרים).

  7. מירב הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 11:45

    במידה ואני לוקחת הלוואת גישור בכדי לבצע רכישה ועדיין לא מוכרת את הבית שלי אלא כשיתקרב מועד האכלוס, איך אני נקראת??? משקיעה? משפרת דיור (לזו הכוונה)?
    תודה

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:22

      היי מירב,

      עדיין לא הבנתי את ההנחיה במלואה,
      אני מניח שבמקרה כזה תצטרכי להביא תצהיר מסוים שאת עומדת למכור, אבל באמת צריך לבדוק את הנושא יותר לעומק.
      כשאדע את הפרטים במדויק אעדכן בבלוג.

      • יקיר הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:58

        כן, ראיתי שאין צורך ממש למכור דירה אלא מספיק תצהיר חתום ע"י או בפני עו"ד על כוונות

  8. יצחק כהן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 13:09

    האם צריך דווקא אישור עקרוני או מספיק פתיחת תיק?

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:22

      היי יצחק,

      אישור עקרוני מספיק.
      דרך אגב, פתיחת תיק מגיעה אחרי אישור עקרוני.
      אז אם אישור עקרוני מספיק אז וודאי גם פתיחת תיק מספיקה.

      • יצחק כהן הגב 1 בנובמבר 2012 בשעה 0:00

        סליחה התכוונתי להגשה.
        כלומר אם הגשה כבר יחשב שהתחלי לפני ה-01
        בכל אופן כבר לא רלוונטי……..

  9. יצחק כהן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 13:49

    הלואות נדוניה כלומר שהאבא משעבד 20% מהדירה שלו ג"כ נכלל בהוראה.?

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:23

      היי יצחק,

      איני בטוח שהבנתי את השאלה – האם הכוונה לרכישה במשכון שני נכסים?
      (הנרכש ושל האב)

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:23

      היי,
      בנק ישראל לא הזכיר את הנושא.
      בעיקרון הלוואות מסוג אלה ניתנות עד 50% מימון מהבית הקיים וכרגע אתם עומדים בזה.

  10. רינה הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 21:36

    שלום.
    לא בדיוק הבנתי את השינוי לגבי "מחוסרי הדיור". האם עכשיו ניתן לקחת 75% מימון ללא EMI? כי עד היום היה אפשר לקחת רק 70% ללא EMI….
    תודה

    • משכנתאמן הגב 30 באוקטובר 2012 בשעה 23:26

      היי רינה,

      כו בדיוק.
      אני אישית לא הבנתי למה בנק ישראל עושה את זה אבל יש לו את הסיבות שלו.

  11. ליאור הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 9:27

    שלום משכנתאמן, האם יש תשובה האם עדיין ניתן להשתמש בשירותי EMI?
    תודה מראש.

    • משכנתאמן הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 13:15

      היי ליאור,
      אין תשובה שאי אפשר, אז אני מניח עדיין שזה לא השתנה.
      אנסה לבדוק היום ואעדכן.

  12. אבי הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 13:15

    שלום,
    היום דיברתי עם יועץ משכנתאות והם אמרו שאי אפשר החל ממחר לקחת יותר מ- 75% מימון ולא משנה עם EMI או בלי EMI.
    דיברתי גם ישירות עם EMI והם אמרו שכרגע הם לא יודעים והם יצאו בהצהרה בימים הקרובים.
    האם יש אמת בדבר? אין אפשרות ל EMI יותר ?

    • משכנתאמן הגב 31 באוקטובר 2012 בשעה 23:16

      היי אבי,

      כרגע אין עדיין תשובות ברורות,
      בנק ישראל לא הזכיר את זה בתשובה שלו, מאמין שבימים הקרובים תצא הנחיה של בנק ישראל בנושא.
      אני אעדכן אותה בבלוג.

      • יוסי הגב 1 בנובמבר 2012 בשעה 15:27

        גם אני פניתי היום ל EMI הם הפנו אותי לבנק כי אין להם תשובה ברורה.
        בבנק אמרו לי שמי שיש לו אישור עקרוני בתוקף עם הצעה של EMI מלפני ההגבלות החדשות אז הוא יקבל את המשכנתא.
        בדיעבד לאור התפוצצות בועת הנדלן הקרבה אולי עדיף לי לחכות קצת אם הדירה.

        אגב אולי תכתוב מאמר על בועות הנדלן שהתפוצצו בארה״ב ואירופה ומה יהיה המצב הכלכלי במדינה שלנו אם זה יקרה, למרות שיחסית הכלכלה שלנו יציבה משאר אירופה.
        ואם יש לך נתונים הסטוריים של מצבים שקרו בעבר במדינה… נודה לך מקרב לב

        • משכנתאמן הגב 2 בנובמבר 2012 בשעה 6:20

          1. היי על EMI כתבתי כתבה חדשה, אתה מוזמן לקורא אותה.
          2. נושאים מאוד מעניינים העלת פה, תודה על הטיפים – אני בהחלט אשתדל להרחיב בשני הנושאים (המשברים בחו"ל וההיסטוריה בארץ)
          שוב תודה…

      • משכנתאמן הגב 2 בנובמבר 2012 בשעה 6:02

        היי אבי, קיים עדכון בנושא – הרחבתי בפוסט הבא

  13. אא הגב 1 בנובמבר 2012 בשעה 12:37

    שלום לך
    יש לי הצעה מוכנה(לאחר בדיקה בין כמה בנקים) לפניי סגירה ואין לי זמן להמתין להיתעדכנות של הריביות.
    האם התמהיל והריביות טובים בעיניך לתקופה למרות הירידה:]
    -אם אתה יכול לתת דגש על הריביות.
    -והתמהיל בכוונה כזה בעקות אי יכולת החזר גבוהה
    1. קבועה צמודה ל 13 שנה 80000 – ב 2.21 %
    2 פריים 70000 ל 20 שנה ב- -0.9
    3.משתנה כל 5 שנים 60000 ל 20 שנה ב 1.94%
    סה"כ 210000
    תודה מראש

    • משכנתאמן הגב 2 בנובמבר 2012 בשעה 5:37

      היי,

      התמהיל והריביות בסדר גמור – בהצלחה.

  14. אלון הגב 2 בנובמבר 2012 בשעה 1:07

    שלום,
    לאחר סבב בנקים רצינו להתייעץ כאן לגבי מסלול אופטימלי. נשמח לחוות דעת…

    נכס בשווי 1,450,000.
    משכנתא בגובה 900,000.

    המסלול המיטבי שקיבלנו (בהשוואה בין בנקים) הוא:
    1/3 – פריים-0.9% – ל-25 שנים
    50K ש"ח – משתנה כל 5 שנים, לא צמודה ל-15 שנים – 4.67% (חיוב של הבנק בכדי לקבל את המסלולים האחרים…)
    היתרה (כמעט 2/3) – קל"צ ל-12 שנים – 4.05%

    ישנה אלטרנטיבה להחליף את הקל"צ ל-12 שנים בשני מסלולי קל"צ:
    חצי מהיתרה (כ-1/3) – קל"צ ל-10 שנים – 3.87%
    חצי מהיתרה (כ-1/3) – קל"צ ל-15 שנים – 4.45%

    ההחזר החודשי יוצא די דומה – כ-6,500 ש"ח בחודש (זו דירה להשקעה עד שנעבור לגור בה שמניבה 4,500 ש"ח שכירות ויש לנו הכנסות בסך כ-18,000 ש"ח נטו).

    כמה שאלות:
    האם מסלולים אלו מיטביים עבורנו לדעתכם?
    איזו מן החלופות עדיפה?
    האם הריביות טובות או שניתן לקבל טובות יותר? (כמה?) הן יירדו בעקבות הורדת הריבית? יש מה ללחוץ את הבנק?

    תודה מראש!

    • משכנתאמן הגב 3 בנובמבר 2012 בשעה 21:34

      היי אלון,

      ההצעה הראשונה מועדפת מבחינתי.
      המסלולים הטובים הם הפריים והקל"צ.
      הריביות אמורות לרדת בעוד 0.1% עד 0.15%
      בהצלחה

      • אלון הגב 4 בנובמבר 2012 בשעה 0:00

        היי,
        תודה רבה ותבורך על העשייה החשובה כאן בבלוג – אין ספק שהמידע מוגש בבהירות והוא ממש מאיר עיניים…

        • משכנתאמן הגב 4 בנובמבר 2012 בשעה 11:45

          היי אלון,
          תודה רבה לך על הפרגון – אני שמח לקרוא שהבלוג מועיל ועוזר!

  15. ארצי הגב 2 בנובמבר 2012 בשעה 10:17

    שלום לך,תודה על המידע המועיל

    אשמח לדעת איך לנהוג עקב התקנות החדשות:
    יש בבעלותי דירה אחת ואני רוצה לקנות דירה להשקעה שכולל שיפוץ ועלויות נוספים אצטרך מיליון ומאתיים (מניח שהשמאי יעריך בסביבות950000),האם אוכל למשכן את הדירה הנקנית ב 50 אחוז ואת היתרה למשכן את הדירה הקיימת שלי גם בעד 50 אחוז נוספים?
    זאת אומרת האם ההגבלה החדשה היא אחוז המשכון לדירה הנקנית( לשם הדוגמא 475kבלבד)
    כמו כן קיבלתי מהבנק אישור עקרוני על 780 אלף שח לפי הפריסה הבאה
    משתנה לא צמודה ל 30 שנה בסך 258 א״ש בפריים פחות 0,9
    קבועה לא צמודה ל-18 שנה בסך 200 א״ש ב 5.6 אחוז
    ומשכנתא 32 ל 30 שנה בסך 322 א״ש ב b+0.1 מה דעתך

    תודה מראש על התשובה
    שבת שלום 

    • משכנתאמן הגב 3 בנובמבר 2012 בשעה 21:20

      היי ארצי,
      תודה על הפרגון!

      לשאלתך,
      ההנחיה לא ברורה לגמרי, אבל ככל הנראה לא תוכל לקחת 50% מימון עבור הדירה הקיימת.
      אלא רק 50% מימון על הדירה החדשה וזהו.
      לגבי ההצעה שקיבלת, התמהיל בסדר גמור, הקל"צ קצת גבוהה (בעיקר לאחר הורדת הריביות)

      בהצלחה

  16. איציק כהן הגב 4 בנובמבר 2012 בשעה 14:46

    הי
    מה לגבי גישור ובלון וכו'?
    בבנק טפחות לא ידעו מה לענות לי
    תודה

    • משכנתאמן הגב 4 בנובמבר 2012 בשעה 21:25

      כרגע נראה שההגבלה חלה גם על סוג הלוואות מעין אלה,
      אין ייחוד והחרגה להלוואות גישור, במידה ויהיה אני אעדכן בבלוג.

      בהצלחה

  17. חן הגב 14 בנובמבר 2012 בשעה 15:41

    שלום,
    בהמשך לפוסט, אבקש לשאול שאלה:
    אנחנו מגיעים עם הון ראשוני של 350000 ש"ח
    שווי הדירה 1,169,000
    יכולת ההחזר החודשית שלנו היא לא גבוהה (כיוון שאחד מאיתנו סטודנט), האם תהיה בעיה לקבל משכנתא עם החזר חודשי סביב 3500 ש"ח?
    המימון לו אנו נדרשים הוא 70% מסכום העסקה. האם השינוי של בנק ישראל יהפוך את קבלת המימון לפשוטה יותר עבורנו?
    תודה מראש

    • משכנתאמן הגב 15 בנובמבר 2012 בשעה 8:10

      היי חן,
      המגבלה של בנק ישראל לא רלוונטית עבורכם (כי אתם לא משקיעים שרוצים יותר מ- 50% מימון ולא רוכשי דירה ראשונה שזקוקים ליותר מ- 75% מימון).
      לא ציינתם את השכר נטו, אבל אני מניח שיאשרו לכם בבנק את ההלוואה או מקסימום יבקשו שתביאו ערב (לווה נוסף) שיהיה רשום במשכנתא.

  18. גיורא הגב 19 בנובמבר 2012 בשעה 14:13

    האם יש שוני ביחס למחוסר דיור הרוכש דירה לעומת מחוסר דיור הבונה בית בבנייה עצמית? אחד הבנקים טוען שמקרה של בנייה עצמית לא ניתן לתת יותר מ- 50%. זה נכון?

    • משכנתאמן הגב 21 בנובמבר 2012 בשעה 0:02

      היי גיורא,
      לגבי ההנחיה אין הבדל.
      אבל לכל בנק יש מדיניות אשראי שונה וכל בנק בוחר מהו אחוז המימון המקסימלי שהוא מוכל לתת לכל עסקה.
      יש כאלו שבבניה עצמית נותנים 75% ויש כאלו שרק 50% מימון (ההנחיה של בנק ישראל לא מחייבת את הבנקים לתת 75% אלא רק מגבילה אותם לא לתת יותר).
      צא לסבב בנקים רחב ותוכל להבין מה קורה בשאר הבנקים

  19. ליליה הגב 23 בינואר 2013 בשעה 14:41

    שלום,
    תודה רבה על מידע ועל עזרה בנושא משכנתאות.
    שאלתי:
    עדין לא ברור לי מה קורה עם אלה שממשכנים את דירה של הורים.
    האם אפשר לקבל מימון 75% מדירה הנרכשת ושאר 25% לממן על ידי משכון דירה של ההורים (ועד כמה אחוזים אפשר לקבל על דירתם).
    תודה

    • משכנתאמן הגב 24 בינואר 2013 בשעה 7:19

      היי ליליה,
      תודה על הפרגון!

      לשאלתך,
      אפשר למשכן את הדירה הנרכשת ב- 75% ובנוסף לקחת מהדירה של ההורים עד 50% מערך דירתם.
      כמובן שיחד זה יכול להגיע ל- 100% מימון עבור הדירה הנרכשת
      בהצלחה

  20. גלי הגב 7 בפברואר 2013 בשעה 19:31

    אנחנו זוג בני 23, משכורות כ-10,000 (ביחד כמובן), סטודנטים. מסיימים לימודים עוד כשנתיים.
    עלות נכס 1500000
    הון עצמי נכון להרגע 70000 (אפשר לארגן 100000)
    מה הסיכוי שיש בנק שנותן משכנתא לסכומים הללו?

    • משכנתאמן הגב 7 בפברואר 2013 בשעה 20:12

      היי גלי,
      ע"פ הנחיות בנק ישראל החדשות – עליכם להיות בעלי הון עצמי של לפחות 25% מערך הדירה (כלומר, בשביל לרכוש נכס ב-1.5M, עליכם להיות בעלי הון עצמי של 450,000 ש"ח לפחות).

      בהצלחה

  21. אסי הגב 17 בפברואר 2013 בשעה 23:55

    שלום וברכה,
    קודם כל אני מאוד מודה לך על הסיוע בנושא המשכנתאות.
    השאלה שלי היא כזאת:אני כבן 32 רווק ללא בת זוג,חסכתי סכום של 100K.
    אני דיי מתלבט האם כדאי לי לקנות דירה להשקעה בפריפריה (לדוג' באר שבע) באחוזי מימון מקסימליים(75%) בזמן הקרוב ולהנות מעליית המחירים? כי החשש שלי כשאני ירצה למכור את הדירה ולקנות יחד עם בת זוגתי (שתיהיה)במרכז אז האם אני עדיין יהיה זכאי לאחוזי מימון גבוהים כמו בדירה הראשונה?
    תודה

    • משכנתאמן הגב 19 בפברואר 2013 בשעה 0:01

      היי אסי,
      תודה על הפרגון!

      אכן שאלה מעניינת.
      אם אתה חושב שיהיו עליות מחירים בטווח הקצר אז תקנה וכשתתחתן בעזרת השם תוכל למכור ולרכוש יחד עם זוגתך.
      אם אתה חושב שלא יהיו עליות מחירים בטווח הקצר תנסה למנף את הכסף בדרכים אחרות.
      בהצלחה

  22. עמי הגב 12 במרץ 2013 בשעה 22:22

    תודה על הפוסטים שלך.
    רציתי לשאול האם רווק שקונה דירה ראשונה ל"דיור" גם יכול לקבל 75% מימון.
    שוב פעם תודה…

    • משכנתאמן הגב 14 במרץ 2013 בשעה 9:33

      היי עמי,
      כן – גם רווק יכול לקבל 75% מימון.

  23. מיכאל הגב 30 באפריל 2013 בשעה 17:40

    רכשתי קרקע בלי משכנתא בקבוצת רכישה והפרויקט נתקע. ועכשיו אני רוצה לקנות דירה בנויה ולקבל עליה משכנתא של 70% האם זה שיש לי זכות בקרקע בקבוצת רכישה זה מגביל אותי מכיון שזה נקרא שיש לי כבר נכס?

    • משכנתאמן הגב 3 במאי 2013 בשעה 5:30

      שאלה טובה ולצערי אני לא סגור על התשובה.
      האינסטינקט שלי אומר שאתה נחשב ל"בעלת דירה" אבל שווה לבדוק זאת מול עו"ד / יועץ משכנתא או אפילו בבנק (למרות ששם הייתי בודק רק אחרי שהייתי יודע את התשובה)
      בהצלחה

  24. דני הגב 17 בדצמבר 2013 בשעה 15:38

    אם קיימת בידי משכנתא על נכס ראשוני. אני רוצה למחזר משכנתא זו להחזרים חודשיים נוחים יותר. לא רוכש נכס חדש!
    מה המעמד שלי לפי התקנות החדשות?
    מה גובה המשכנתא הממוחזרת שאוכל לקבל?
    תודה!

    • משכנתאמן הגב 19 בדצמבר 2013 בשעה 7:14

      שלום דני,
      אם אתה ממחזר רק את הסכום שאתה חייב אז ההגבלות בפוסט זה לא רלוונטיות לך ותוכל למחזר את כל הסכום ללא קשר לאחוזי מימון.

  25. רואן הגב 5 באוקטובר 2014 בשעה 11:01

    בבקשה רציתי לדעת האם יש בנקים שנותנים 80% מימון משכנתא

    • משכנתאמן הגב 6 באוקטובר 2014 בשעה 8:30

      שלום רואן,
      על-פי הנחיות בנק ישראל ניתן לקבל עד 75% מימון בלבד
      בהצלחה

  26. רעיה הגב 23 באוקטובר 2014 בשעה 18:12

    האם אפשר למשכן דירת הורים בסכום 150000 ובנוסף קיים על הדירה משכנתא ע"ס 130000
    דחוף בבקשה

  27. רעיה הגב 2 בנובמבר 2014 בשעה 13:20

    שלום לך , היום שמעתי שיש דיון למתן משכנתא לרוכשי דירה ראשנה עד 90% מערך הדירה
    השאלה שלי האם יכול להיות יהיה גם שינוי למשפרי דירות שאין להם גם הון עצמי מספיק ? לפי הניסיון שלך בתחום האם גם יהיה שינוי באחוז למשפרי דירות אם כבר יש שינוי
    תודה אם תענה

    להגיב

    • משכנתאמן הגב 6 בנובמבר 2014 בשעה 10:13

      שלום רעיה,
      אני חושב שזה רק עבור רוכשי דירה ראשונה
      בהצלחה

  28. עמי הגב 10 בדצמבר 2014 בשעה 16:55

    שלום משכנאמן.
    קודם כל ממש תודה על האתר זה ממש טוב ויעיל ותורם להרבה אנשים.
    הפוסט הזה נרשם לפני הרבה זמן ואני אשמח לשמוע מה המצב כיום. בנוסף, שאלה שקשורה לעניין. אני מעוניין לבנות בית על מגרש. בקרוב אקנה את המגרש. הבנתי מאחד הבנקים שבמקרה של בניית בית בניגוד לרכישה של בית קיים אחוז המשכנתא המירבי על הבית הוא 60%. האם יש דרך לקבל אחוז מימון יותר גבוה?
    תודה רבה

    • משכנתאמן הגב 17 בדצמבר 2014 בשעה 11:17

      שלום עמי,
      אפשר לבקש מהבנקים אחוז מימון גבוה יותר,
      חלקם יאשרו וחלקם לא
      בהצלחה

השארת תגובה

ביטול

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

רוצים לשפר את המשכנתא שלכם עם תמהיל משכנתא שמתאים לכם וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אתכם להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
רוצה לחסוך כסף במשכנתא?

רוצה לשפר את המשכנתא שלך עם תמהיל משכנתא שמתאים לך וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אותך  להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
הצטרפו אליי לפייסבוק
אני משתדל לכתוב פוסט חדש בבלוג כפעם בשבוע, אך אם תרצו להתעדכן באופן שוטף בחדשות על עולם הנדל"ן והמשכנתאות, אתם מוזמנים לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי - בו אני מעדכן פוסט אחד קצר ביום עם המידע הכי חשוב:

מידע חשוב לקוראים בבלוג
כל התוכן המופיע בבלוג מכיל רעיונות כלליים בלבד שאינם מתאימים בוודאות לכל סוג של גולש / לקוח.

אין להתייחס למופיע במאמרים השונים ובתגובות כתחליף לייעוץ מקצועי מותאם אישית ו/או לשיקול דעת עצמאי.

השימוש באתר ובשירותיו מהווה הסכמה כי המידע הנמסר על-ידי לגולשים באופן פרטני הנו על סמך הנתונים שהועברו אליי בלבד וכי יש להפעיל שיקול דעת אישי ביחס להמלצותיי.
בחזרה לקהילה
חלק מהכנסות האתר מוקדשות כתרומה לעמותת "רחשי לב".

העמותה הוקמה בשנת 1989 ומהווה מאז גוף מוביל בשיפור חיי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם באמצעות תמיכה יומיומית, פעילויות שנתיות ובאמצעות מעון יום הנמצא בביה"ח תל השומר ומכיל חדרי אוכל ומנוחה, חדרי גן ולימוד, מחשבים, משחקים וחוגים.

למידע נוסף על העמותה ולתרומה, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של "רחשי לב".
מדדים חשובים
  • ריבית משכנתא ממוצעת
  • מדד המחירים לצרכן
  • מדד תשומות הבניה
  • ריבית בנק ישראל
  • ריבית פריים
כדאי לקרוא גם
  • מדריך משכנתא
  • ביטוח משכנתא – למה צריך את זה בכלל ואיך עושים סקר שוק מקדים?
  • תמהיל משכנתא מומלץ לשנת 2022
  • כל מה שצריך לדעת על משכנתא במחיר למשתכן
  • כל מה שצריך לדעת על מיחזור משכנתא!
  • אילו משימות צריך לבצע לאחר פתיחת תיק משכנתא?
מידע נוסף
  • אודות משכנתאמן
  • משכנתאמן בפייסבוק
  • משכנתאמן בטוויטר
  • משכנתאמן ביוטיוב
  • מפת אתר
  • תנאי שימוש באתר משכנתאמן
  • מדיניות פרטיות באתר משכנתאמן
  • צור קשר
זכויות יוצרים
כל התכנים בבלוג משכנתאמן מופצים תחת רישיון "ייחוס-שימוש לא מסחרי - אישור יצירות נגזרות 3.0 ישראל" של Creative Commons".
ניתן לך החופש לשתף, להעתיק, להפיץ ולהעביר את היצירה בכפוף לייחוס (מתן קרדיט בכל ציטוט או אזכור), שימוש לא מסחרי ואיסור יצירה נגזרת.
כל הזכויות שמורות למשכנתאמן 2011-2022 (C) | פיתוח Code Cat
גלילה לראש העמוד

רוצה לחסוך כסף במשכנתא?

רוצה לשפר את המשכנתא שלך עם תמהיל משכנתא שמתאים לך וריביות משכנתא טובות יותר?

אני מזמין אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ולקבל הצעות מחיר מ-2 מיועצי המשכנתאות מהטובים בישראל שנבחרו על-ידי:

שליחה
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס